• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78161
+
-

روی دور کینه!

چرا روی کین به همه می‌تازد؟

روی کین، کاپیتان عصبی سابق منچستر یونایتد که با هیبتی شبیه کانتونا چند سالی است روی نیمکت تیم‌های مختلف به‌عنوان دستیار سرمربی فعالیت می‌کند، هنوز هم به بهانه‌های مختلف به دیگران می‌تازد. او اخیرا به فرگوسن کبیر حمله و ادعا کرده که هرگز او را نمی‌بخشد: «برایم مهم نیست که او الکس فرگوسن است یا پاپ، باید از کاری که کرده دفاع کند. مردم مدام درباره شخصیت و مربیگری او صحبت می‌کنند. این غیرمنطقی است. مردم می‌گویند او در روزهای سخت کنار من ایستاد. اما این‌طور نیست؛ وقتی من 34ساله بودم و به انتهای دوران فوتبال نزدیک می‌شدم، ناگهان به من گفت باید از تیم بروم. مردم می‌گویند فرگوسن همیشه کاری که برای یونایتد درست است را انجام می‌داد. من اینطور فکر نمی‌کنم. فکر می‌کنم او کاری که برای خودش درست بود را انجام می‌داد.» این نخستین و آخرین باری نیست که دیگران از زبان تند او گزند می‌بینند؛
  حمله به میک مک‌کارتی (سرمربی ایرلند در سال2002): «تنها دلیلی که به نوعی با تو در ارتباط بودم این بود که تو سرمربی تیم ملی ایرلند بودی. تو حتی ایرلندی هم نیستی. تو یک انگلیسی [...] هستی» و یک‌سری حرف رکیک دیگر درمورد سرمربی تیمی که با برتری مقابل ایران در پلی‌آف به جام‌جهانی2002 صعود کرد.
 حمله به هری مگوایر(گران‌ترین مدافع جهان و عضو منچستر): « اگر من یک مهاجم بودم، دوست داشتم مقابل کسی مثل هری مگوایر بازی کنم. او به وضوح فاقد سرعت است و آگاهی موقعیتی را برای پیش‌بینی خطر ندارد، بنابراین بازی مقابل او به‌عنوان یک مهاجم آسان است.»
 دفاع از تکل خشن مورنو (بازیکن مکزیکی آیندهوون): 4سال قبل مورنو پای لوک شو را شکست و یک فصل تمام او را خانه‌نشین کرد. روی کین از خشونت بازیکن مکزیکی به وجد آمد و گفت: «عملکرد او را کاملا پسندیدم. تعجب می‌کنم که چطور مردم به انتقاد از مورنو می‌پردازند. فو‌تبا‌ل بازی سخت و درگیرانه‌ای است و بازیکنان در عین سرعت بالا برخوردهای محکمی با هم دارند و طبیعی است که گهگاهی چنین اتفاقاتی رخ دهد. کاری که مورنو کرد کار خلافی نبود.»
  حمله به کی‌روش: «یکی از پشیمانی‌هایم این است که چرا سر از تن کی‌روش جدا نکردم!» و افشاگری درباره کی‌روش و اتهام دلالی به او در کتاب خودش: «کی‌روش اصرار داشت بازیکنی پرتغالی به نام به‌به را بخریم. فرگوسن می‌گفت این نخستین‌باری بوده که بدون دیدن یک بازیکن به خرید او تن می‌داده. هیچ اطلاعی از او نداشت اما کارلوس بسیار از او تعریف کرد و گفت او می‌تواند یک ستاره آینده‌دار در دنیای فوتبال باشد. فرگوسن به حرف کی‌روش گوش کرد اما به‌به هرگز بازیکنی که می‌خواست نشد و در حد یک بازیکن آماتور بود. این خرید ناموفق از سال 2010 تا 2014 در عضویت منچستر بود و تنها با 2بازی از این تیم جدا شد.» بعدها معلوم شد کین به‌خاطر فحش دادن به همسر کی‌روش از منچستر اخراج شده است.
   انتقاد از پوگبا: « نمی‌دانم رفتار او در زمین تمرین یا وقتی تیم در حال سفر است به چه شکلی است. من در مورد چیزی که می‌بینم صحبت می‌کنم. من در عملکرد او اثری از رهبری تیم نمی‌بینم. چشمانم به من دروغ نمی‌گویند. او بیشتر حرف می‌زند.»
  دعوا با پیتر اشمایکل: « اشمایکل جلو می‌آید و سر بازیکنان فریاد می‌کشد تا تماشاگران او را ببینند که ببینید من چقدر تعصب دارم!» در یکی از همین صحنه‌ها کین شدیدا مقابل دروازه‌بان دانمارکی ایستاد و آنها 10دقیقه با هم درگیر شدند و اشمایکل حرف‌های رکیکی از کین شنید.
  دست‌به‌یقه شدن با پاتریک ویرا: با اینکه بارها از ویرا تعریف کرده و او را خیلی خیلی سرسخت توصیف کرده بود، در یکی از بازی‌ها در هایبری 90دقیقه با هافبک دفاعی فرانسوی آرسنال همدیگر را زدند و کین بعد از آن گفت: «فکر نکنم ویرا به‌اندازه من سرسخت باشد.» حین یکی از درگیری‌ها وسط بازی به ویرا گفت: «اون‌جا می‌بینمت (در اولدترافورد).»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید