• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78162
+
-

جوری مصدوم شدم که نمی‌توانستم تکان بخورم

جوری مصدوم شدم که نمی‌توانستم تکان بخورم

محمد زارعی| کلین‌شت مقابل هنگ‌کنگ، در نخستین بازی مرحله انتخابی جام‌جهانی2022 برای علیرضا بیرانوند کار دشواری نبود؛ اگرچه بازیکنان میزبان یکی دوبار به دروازه تیم ایران نزدیک شدند. در یکی از همین معدود حملات آنها، بیرانوند آسیب دید و برای لحظاتی روی زمین افتاد.
سنگربان تیم ملی درباره این بازی که با پیروزی 2 به صفر ایران تمام شد، به روزنامه همشهری گفت: «خدا را شکر بازی خیلی خوبی بود و توانستیم برنده شویم. به هرحال نخستین بازی بود و یک مقدار استرس داشتیم ولی در کل حریف دفاعی بازی می‌کرد، به همین دلیل سخت بود به آنها گل بزنیم. با این حال توانستیم 2گل بزنیم و مطمئن باشید در بازی برگشت در تهران خیلی بیشتر هنک‌کنگی‌ها را اذیت خواهیم کرد.»
بیرانوند معتقد است تیم هنگ‌کنگ در این بازی تلاش می‌کرد کمتر گل بخورد: «معلوم بود خیلی دنبال برد یا حتی مساوی نیستند. بعد از آنکه گل اول و دوم را زدیم احساس کردیم روی دروازه ما فشاری نمی‌آورند که گل‌های خورده را جبران کنند، یعنی دنبال این بودند که با همین یکی دوگل خورده بازی تمام شود. به همین دلیل برنامه خاصی برای حمله نداشتند. البته ما هم اول به‌دنبال گرفتن 3امتیاز بودیم تا گل‌های بیشتر. خدا را شکر به هدفمان رسیدیم.»
او درباره 2ضد‌حمله خطرناک هنگ‌کنگی‌ها روی دروازه تیم ملی هم معتقد است: «ما یاد گرفته‌ایم که هیچ تیمی را دست‌کم نگیریم. درست است هنگ‌کنگ خیلی به آب و آتش نمی‌زد ولی اگر فرصت پیدا می‌کرد می‌خواست به ما ضربه بزند.»
در یکی از معدود حملات هنگ‌کنگ، برخورد با مهاجم حریف باعث مصدومیت بیرانوند شد. خودش در توضیح آن صحنه گفت: «صحنه خیلی خطرناکی بود. من فقط به زحمت توانستم پزشکان را صدا کنم تا برای مداوا با شتاب بیشتری بیایند. بازیکن حریف متأسفانه با دوپا روی سینه من آمد. خدا رحم کرد. واقعا حتی نمی‌توانستم تکان بخورم. همان صحنه اول که واقعا نتوانستم بلند شوم اما در صحنه دوم که بلند شدم تا اجازه ندهم توپ را بزند و توپ را خنثی کنم ولی دیدید که توپ بیرون نرفته من افتادم. خیلی درد شدیدی داشتم. خوشبختانه دکترها آمدند بالای سرم و تنفس دادند و توانستم به بازی ادامه بدهم. حالا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.»
دروازه‌بان تیم ملی با اشاره به نتایج تیم‌های همگروه ایران تأکید کرد: «به‌نظرم نتایجی که کسب شد به نفع ایران بود. تساوی حریفان باتوجه به برد ما مقابل هنک‌کنگ به نفع‌مان شد. حالا ما 2بازی پشت سر هم مقابل کامبوج و بحرین خواهیم داشت و اگر این 2بازی را ببریم تقریبا 60-50  درصد راه صعودمان از گروه را طی خواهیم کرد.»
به اعتقاد بیرانوند رقابت در آسیا سخت‌تر از گذشته شده، او برای این ادعا به برخی از نتایج عجیب در گروه‌های دیگر اشاره می‌کند: «وقتی می‌بینیم فلسطین می‌آید ازبکستان را 2 بر صفر می‌برد و تیمی مثل یمن با عربستان 2-2 مساوی می‌کند، نشان می‌دهد شرایط سخت شده است. تیم‌ها همه خوب شده‌اند. نباید تیمی را دست‌کم گرفت. ما هم مسلما در گروه سختی قرار داریم، با این حال با توجه به تیمی که داریم همیشه باید برای برد به میدان برویم. فقط امیدوارم اگر در فیفادی استراحت داشتیم بازی‌های دوستانه خوبی انجام دهیم.»دروازه‌بان تیم ملی بالا رفتن انتظارات از این تیم را با توجه صدرنشینی ایران در آسیا و صعود به‌عنوان تیم نخست به جام‌جهانی 2018 روسیه طبیعی می‌داند: «همه مردم می‌دانند بازی‌هایی که الان دارد انجام می‌شود با بازی‌هایی که در جام‌ملت‌ها انجام شد متفاوت است. الان تیم‌ها می‌خواهند خودشان را برای دوره بعدی مقدماتی جام‌جهانی و حتی جام ملت‌ها مطرح کنند و کار خیلی خیلی سخت است. باید تلاش و تمرین کنیم. هم‌اکنون هم سیستم تیم ملی تغییر کرده و سیستم هجومی به خود گرفته است. امیدوارم بیشتر هماهنگ شویم و نتایج لازم را بگیریم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید