• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78160
+
-

90 به 10 شدنی نیست استادی0وم نصف می‌شود

90 به 10 شدنی نیست استادی0وم نصف می‌شود

حمید علیپور| در فاصله 8روز تا برگزاری بازی پرسپولیس و استقلال هنوز تکلیف تماشاگران این بازی و سهمیه تیم‌های میزبان و میهمان مشخص نشده است. فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته تأکید داشته در داربی پرسپولیس و استقلال باید برای نخستین‌بار قانون ۹۰ به ۱۰ تماشاگران به اجرا دربیاید. اما به‌نظر نمی‌رسد شرایط برای اجرای این قانون آماده باشد و سؤالات بسیاری در این زمینه وجود دارد. مثلا چه تضمینی وجود دارد که هواداران پرسپولیس بلیت جایگاه استقلال را نخرند تا سکو‌های مخصوص آبی‌ها خالی بماند؟ یا چه تضمینی وجود دارد که هواداران استقلال بلیت جایگاه پرسپولیسی‌ها را نخرند؟ آیا امنیت لازم برای هواداران و نیروهای انتظامی و امنیتی کافی برای مقابله با هجوم احتمالی تماشاگران میهمان وجود دارد؟ به‌نظر می‌رسد در این مورد هیچ پیش‌بینی خاصی صورت نگرفته و به همین دلیل است که مدیران باشگاه پرسپولیس معتقدند در داربی رفت پایتخت به میزبانی استقلال، قطعا قانون 90 به 10 اجرا نخواهد شد. اما نکته عجیب در صحبت‌های مدیرعامل پرسپولیس این است که او توقع دارد بازی رفت با سهمیه 50-50 و بازی برگشت با قانون 90به10 برگزار شود!
  فتحی: نه ما می‌توانیم و نه پرسپولیس
محمدحسن انصاری‌فرد می‌گوید: «ما یک بحث بلیت‌فروشی داشتیم و تصمیم گرفتیم سامانه هواداری خود را به بلیت‌فروشی وصل کنیم. اطمینان داریم بحث 90 به 10 در این بازی (داربی رفت) اجرا نمی‌شود ولی امید داریم که در بازی برگشت این اتفاق بیفتد. کسانی که کارت هواداری پرسپولیس را داشته باشند با کارت ملی خود می‌توانند بلیت بخرند و خیلی راحت شناسایی شوند اما در این بازی بعید می‌دانم بتوانند تماشاگران را شناسایی کنند که چه‌کسی پرسپولیسی است و چه‌کسی استقلالی.» 
اما مگر امکان دارد پرسپولیس 50درصد از سکوهای بازی رفت و 90درصد از سکوهای بازی برگشت را برای خودش بردارد؟! در این صورت در مجموع 2بازی رفت‌و برگشت 70درصد از سکوها به پرسپولیس می‌رسد و 30درصد به استقلال! طبعا استقلال با این موضوع مخالف است و مدیرعامل این باشگاه می‌گوید: «بر مبنای درخواست باشگاه استقلال شرایط برگزاری داربی رفت با برگشت باید یکسان باشد. هرکدام از شرایط 90به10 یا 50-50 در بازی رفت اجرا شود، بازی برگشت هم باید به همان شکل انجام شود. برگزاری داربی رفت در روز غیرتعطیل هم به این معنی است که داربی برگشت هم باید در یک روز غیرتعطیل برگزار شود. حقیقت این است که اجرای طرح 90 به 10 هرچند که براساس مصوبه سازمان لیگ در ظاهر به باشگاه‌ها واگذار شده اما به موافقت‌ها، هماهنگی‌ها و زیرساخت‌هایی نیاز دارد و تصمیم‌گیرنده اصلی در این مورد تنها باشگاه میزبان نیست.»
  سازمان لیگ: استقلال رسماً نامه بدهد
با وجود اعتقاد 2باشگاه استقلال و پرسپولیس مبنی بر اجرا نشدن قانون 90 به 10 در داربی، مسئولان سازمان لیگ همچنان اصرار به اجرای این قانون دارند. یکی از مسئولان سازمان لیگ در این خصوص به همشهری گفت: «باشگاه استقلال قطعا باید طبق آیین‌نامه این بازی را با قانون 90 به 10 برگزار کند و تنها درصورتی این قانون برداشته خواهد شد که باشگاه استقلال با یک نامه رسمی خواستار برگزاری این بازی به شکل 50-50 باشد.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :