• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78135
+
-

افزایش 70 درصدی اهدای عضو در اردبیل

سلامت
افزایش 70 درصدی اهدای عضو در اردبیل

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان اردبیل از افزایش 70 درصدی میزان اهدای عضو در استان اردبیل در سایه تلاش سفیران اهدای عضو و رسانه‌ها خبر داد. به گزارش ایسنا «مجید محمدغریبانی» با بیان این‌که مردم اردبیل در کشور در حوزه شناسایی بیماران مرگ مغزی رتبه اول را به دست آورده و نسبت به سال گذشته در اهدای عضو 70 درصد مشارکت بیشتری داشته‌اند، اظهار کرد: ما آمادگی داریم تا به صورت آنلاین کارت اهدای عضو را برای متقاضیان صادر کنیم.

 محمدغریبانی ادامه داد: سفیران اهدای عضو با علاقه و عاشقانه در تبلیغ و ترویج این امر خداپسندانه و ایثارگرانه وارد شدند و همشهریان تنها با ارائه کارت ملی می‌توانند رضایت خود را در صورت مبتلا شدن به مرگ مغزی به اهدای عضو اعلام کنند تا از قبل این اهدا، جان تعدادی از هموطنان احیا شود.  وی تاکید کرد: بیش از 30 هزار نفر در انتظار پیوند اعضا هستند که قطعا با این امر خداپسندانه و ایثارگرانه فعالیت‌ها و برنامه‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود تا این بیماران از درد و رنج ناشی از بیماری نجات پیدا کنند. 

«سمیه نوری» دبیر کمیته سفیران انجمن اهدای عضو ایرانیان اردبیل هم گفت: ما از دی سال گذشته و با نیت ترویج فرهنگ اهدای عضو فعالیت خود را آغاز کردیم تا در بخش‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و رسانه‌ای بتوانیم با همکاری سفیران اهدای عضو به توسعه و گسترش این فرهنگ خداپسندانه اقدام کنیم. در 8 ماه گذشته، 3 هزار کارت اهدای عضو برای هموطنان صادر شده و همچنان آمادگی داریم تا برای همشهریان علاقه‌مند کارت اهدای عضو را صادر کنیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید