• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78119
+
-

افزایش 90 درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صمت استان: صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی  در 5 ماه نخست امسال، رشد ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است

صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی به ارزش1/ 3 میلیارد دلار از همه گمرک‌های کشور در 5 ماه امسال با رشد ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده و صادرات از گمرک‌های استان ۹۰ درصد رشد داشته است. به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با اعلام این خبر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: در 5 ماه نخست امسال ۹۳ واحد تولیدی جدید با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم 1300 نفر و غیرمستقیم ۲ هزار نفر راه‌اندازی شده است که رتبه دوم کشور را در صدور پروانه بهره‌برداری ایجادی در کشور به خود اختصاص دادیم.  

«حبیب امین‌زاده» از راه‌اندازی ۱۳۰ طرح توسعه‌ای واحدهای صنعتی استان در این مدت خبر داد و گفت: افزایش سرمایه‌گذاری ۷۶۰ میلیارد تومان و افزایش اشتغال 2200 نفر ناشی از اجرای طرح‌های توسعه‌ای در استان با اجرای این طرح‌ها انجام شده است.  وی بیان کرد: ۵۸۰ فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه‌گذاری در داخل شهرک‌های صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 5۷۰۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۱۸ هزار نفر صادر شده است که از رشد ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می‌دهد.  

این مسئول از صدور ۶۰ فقره جواز توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت و تنوع محصولات تولیدی واحدهای صنعتی با پیش‌بینی افزایش سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیارد تومان، افزایش اشتغال ‌هزار نفر و کسب رتبه اول استان در صدور جواز توسعه‌ای در کشور خبر داد. رئیس سازمان صمت استان با اشاره به پایش و رصد سرمایه‌گذاری بیش از 1500 طرح در دست اجرای استان، درباره تهیه گزارش پیشرفت فیزیکی از جوازهای تاسیس در حال اجرا در استان و هدف‌گذاری راه‌اندازی بیش از ۵۰۰ طرح تا پایان سال اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده طرح‌های در دست اجرای استان ۱۴ هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال آن‌ها ۴۵ هزار نفر است.

در این مدت ۵۰ واحد تولیدی استان جهت تامین مالی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک‌های طرف قرارداد عاملیت استان به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان معرفی شده ‌است. امین‌زاده از معرفی ۱۱۰ واحد تولیدی از محل باقی‌مانده تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ و رونق تولید سال ۹۸ در 5 ماه امسال و پرداخت ۲۰ میلیارد تومان به ۴۵ واحد صنعتی از محل باقی‌مانده تسهیلات رونق تولید سال ۱۳۹۷ از سوی بانک‌ها خبر داد و گفت: کل پرداختی بانک‌های استان به معرفی‌شدگان از محل تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ به واحدها ۱۶۵ میلیارد تومان به ۷۲ واحد صنعتی بوده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید