• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78081
+
-

لایروبی نهرهای کشاورزی خرمشهر

عملیات لایروبی ۳۵ کیلومتر نهرهای کشاورزی خرمشهر توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شده است و ادامه دارد. به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در این زمینه اظهار کرد: در پی انعقاد تفاهم‌نامه بین جهاد کشاورزی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا لایروبی نهرهای کشاورزی روستاهای شنه، محرزی و حفار شرقی خرمشهر آغاز شده و در حال انجام است.

«محمد مطرودی» هدف از لایروبی انهار کشاورزی را آب‌رسانی به نخیلات و پاک‌سازی انهار از نیزار بیان کرد و گفت: به منظور افزایش تولید محصولات میانه‌کاری همچون یونجه، صیفی و سبزی در روستاهای شنه، محرزی و حفار شرقی لایروبی نهرهای کشاورزی این مناطق در اولویت قرار گرفت.

وی مدت اجرای طرح لایروبی نهرهای کشاورزی خرمشهر را ۲ ماه عنوان کرد و افزود: با توجه به این‌که بخشی از نهرها در حریم خانه‌های روستایی قرار دارند، احتمال می‌رود لایروبی بیش از این مدت طول بکشد. وی پیشگیری از سیلاب ناشی از بارندگی را از دیگر اهداف لایروبی نهرهای کشاورزی بیان کرد و گفت: امسال ۳۰ کیلومتر از نهرهای سنتی روستاهای خرمشهر با اعتباری به میزان ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی جهاد کشاورزی لایروبی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید