• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77783
+
-

ضرورت توجه به رده‌های سنی پایه در ورزش قهرمانی

رئیس هیأت بدمینتون استان زنجان بیان کرد: رده‌های سنی پایه در حکم نبض ورزش قهرمانی بوده و نباید اجازه دهیم این نبض دچار اختلال شود. 

به گزارش مهر، محمود انصاری در حاشیه آیین اختتامیه مسابقات بدمینتون پسران دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور که در سالن آکادمی بین‌المللی بدمینتون زنجان با حضور رئیس فدراسیون و تنی چند از مسئولان استان برگزار شد، با اشاره به این‌که خوشبختانه میزبانی شایسته‌ای را همانند ادوار گذشته از زنجان شاهد بودیم، گفت: برگزاری این رقابت‌ها اهمیت رده‌های سنی پایه را در ورزش دوچندان می‌کند. 

وی با بیان این‌که زنجان در رشته بدمینتون یکی از قطب‌های بلامنازع کشور به‌ شمار می‌رود، افزود: بدمینتون زنجان علاوه بر برخورداری از نیروی انسانی کارآمد در عرصه ورزشکار، مربی و داور، در زمینه زیرساخت‌های ورزشی نیز با برخورداری از سالن‌های استاندارد بدمینتون یکی از استان‌هایی است که در این رشته حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 

این فعال ورزشی برگزاری مسابقات بدمینتون پسران دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور را در زنجان مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در این دوره از رقابت‌ها ۱۸۷ ورزشکار در قالب ۳۰ استان به مصاف هم رفتند. در نهایت تیم کرمانشاه توانست با درخشش ورزشکاران خود در 3 بخش تیمی، انفرادی و دونفره عنوان قهرمانی را از آن خود کند. 

انصاری با بیان این‌که تیم بدمینتون زنجان نیز با قرار گرفتن بر سکوی دوم، جام نایب‌قهرمانی را بالای سر برد و تیم‌های یزد و آذربایجان‌ شرقی نیز در جایگاه مشترک سومی قرار گرفتند، گفت: در رقابت‌هایی که مربوط به رده‌های سنی پایه است نباید زیاد به نتایجی که کسب می‌شود تکیه کرد، چراکه اولویت اصلی از برگزاری چنین رویدادهایی کشف استعدادهای ناشناخته است. 

وی در خصوص نتایج بخش انفرادی این دوره از رقابت‌ها تصریح کرد: در بخش انفرادی این رقابت‌ها، علی حیاتی از کرمانشاه عنوان نخست را از آن خود کرد، جواد شیرمحمدی از زنجان به مقام دومی رسید و محمدمعین خاکی از قم به همراه نیما شکری از اصفهان به طور مشترک در جایگاه سوم ایستادند. 

رئیس هیأت بدمینتون استان زنجان افزود: در بخش دونفره این مسابقات نیز محمدپارسا الوندی و حمیدرضا النگ از کرمانشاه بر سکوی قهرمانی ایستادند، عنوان نایب‌قهرمانی به مهدی حاج‌طالبی و سیدمحمد گلچین از خراسان ‌رضوی رسید. تیم محمدامین رمضانیان و مجید سرلک از سمنان و تیم عادل صورتی و امیرعباس مومنی از کرمان نیز مشترکا مقام سوم را کسب کردند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید