• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77755
+
-

تحصیل 3 درصد دانش‌آموزان زنجان در مدارس سمپاد

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 3 درصد دانش‌آموزان این استان در مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) تحصیل می‌کنند. 

جمال رحمتی در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: آزمون‌های مربوط به ورود دانش‌آموزان مستعد به مدارس سمپاد هر سال و به صورت متمرکز توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود و نظارت‌های جدی در این بخش وجود دارد. 

وی ادامه داد: بر این مبنا، پذیرش دانش‌آموزان با توجه به ظرفیت اعلام‌شده به وزارت آموزش و پرورش و از طریق آزمون در ۲ پایه هفتم و دهم متوسطه انجام می‌شود. 

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: در زمان حاضر ۱۵ مدرسه سمپاد در این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 8 باب در شهر زنجان واقع شده است و مابقی به شهره‌های خدابنده، ابهر و خرمدره اختصاص دارد. 

رحمتی با اشاره به این‌که در این نوع مدارس از دبیران مجرب و توانمند استفاده می‌شود، گفت: تحصیل دانش‌آموزان بااستعداد در چنین مدارسی اهمیت زیادی دارد و سرمایه‌گذاری برای کسب موفقیت آنان در دوره‌های بالاتر را بیش از گذشته ضروری می‌کند. 

وی توضیح داد: شمار این نوع مدارس در شهر زنجان طی سال‌های گذشته تفاوت چندانی نداشته و تفکیک جنسیتی دختر و پسر یکسان اعمال شده و وضعیت مناسبی در این حوزه برقرار است. 

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: توجه و سرمایه‌گذاری لازم در مدارس سمپاد آثار بسیار خوبی به دنبال دارد، چراکه وجود این مهم به کسب رتبه‌های تک و یا ۲ رقمی بین دانش‌آموزان بااستعداد زنجانی در کنکور سراسری امسال منتهی شده است.

 کسب مدال‌های رنگین در المپیادهای علمی کشور نیز از نتایج تحصیل و فعالیت‌ها در این نوع مدارس بوده است. رحمتی به مدارس استعددهای درخشان خرمدره اشاره کرد و افزود: بر این اساس، امسال در پایه هفتم دبیرستان استعدادهای درخشان دکتر شهریاری خرمدره پذیرش انجام شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید