• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76948
+
-

جنایت آتشین برسر گوشی 2میلیونی

جنایت آتشین برسر گوشی 2میلیونی


جوانی که پس از درگیری با دوستش او را در پارک به آتش کشیده و به قتل رسانده بود، پس از دستگیری مدعی شد که دعوای او و مقتول بر سر یک گوشی موبایل بوده است.
به‌گزارش همشهری، دهم تیرماه امسال حادثه هولناکی در پارک کودک در منطقه خلیج‌فارس تهران رخ داد. آن روز 2پسر جوان پس از بگو‌مگو و مشاجره با هم درگیر شدند و یکی از آنها با پاشیدن بنزین روی دیگری و روشن‌کردن فندک، او را به آتش کشید و فرار کرد.
شاهدان به کمک جوانی رفتند که در حال سوختن بود و همزمان ماجرا به اورژانس و پلیس گزارش شد. پسر جوان که شاهد نام داشت، به بیمارستان انتقال یافت و همزمان تیمی از کارآگاهان با حضور در محل حادثه به پرس‌و‌جو برای شناسایی جوان آتش‌افروز پرداختند. آنها در نخستین اقدام به تحقیق از دوست شاهد که روز حادثه همراه وی بود، پرداختند. او گفت: حدود ساعت 12ظهر بود و من و شاهد(مصدوم) در پارک نشسته بودیم که 2نفر از دوستانمان به نام‌های سعید و شادمهر هم آمدند. سعید حدودا 33ساله است و شنیده بودم که تا حالا چندین‌بار دستگیر و زندانی شده است. آن روز سعید شروع به حرف‌زدن با شاهد کرد و لحظاتی بعد صدایش بالا رفت. او فریاد می‌زد که «زود باش پولم را بده. الان یک هفته است که هی امروز و فردا می‌کنی» و شاهد می‌گفت که «‌چند روز دیگر هم فرصت بده، پولت را می‌دهم.»
پسر جوان ادامه داد: آنها با هم درگیر شدند و دوست سعید از داخل پاکتی که در دست داشت، یک شیشه نوشابه بیرون آورد و به‌دست سعید داد. داخل شیشه نوشابه بنزین بود و سعید آن را روی شاهد پاشید و در چشم بر‌هم‌زدنی فندک را روشن کرد و ناگهان شاهد آتش گرفت. در آن شرایط من کاملا شوکه شده بودم و نمی‌دانستم چه کنم. سعید بعد از این اتفاق همراه دوستش از پارک خارج شد و هر دو فرار کردند.

در تعقیب قاتل
با به‌دست آمدن این اطلاعات دستور بازداشت سعید و همدستش شادمهر صادر شد. درحالی‌که تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه آنها ادامه داشت، به پلیس خبر رسید که جوان مصدوم بر اثر شدت سوختگی در بیمارستان جانش را از دست داده است. به این ترتیب پرونده رنگ و بوی جنایی گرفت و بررسی‌ها‌ برای دستگیری عامل این جنایت هولناک ادامه داشت.
کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها دریافتند که سعید(عامل جنایت)، جوانی شرور و سابقه‌دار است که پیش از این 7بار به اتهام جرایم مختلف ازجمله نگهداری موادمخدر و سرقت دستگیر و زندانی شده بود. از سوی دیگر معلوم شد که وی چند سال قبل‌ نیز در جریان یک درگیری به همراه دوستش فردی را به قتل رسانده بود که پس از دستگیری آنها، دوستش به قصاص و او به حبس محکوم شده بود.
کارآگاهان که خود را در برابر مجرمی خطرناک می‌دیدند، به جست‌‌وجوهایشان ادامه دادند و متوجه شدند که سعید پس از این جنایت به شهریار گریخته و در آنجا مخفی شده است. با شناسایی مخفیگاه او، تیمی از مأموران راهی آنجا شدند و توانستند سعید را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. طولی نکشید که همدست او به نام شادمهر نیز به دام پلیس افتاد و هر دو متهم به اداره آگاهی انتقال یافتند.

موبایل 2میلیونی
متهمان در جریان بازجویی‌های اولیه منکر جنایت شدند و ادعا کردند که روز حادثه مقتول سرگرم مصرف موادمخدر بوده که دچار آتش‌سوزی شده است. اما در ادامه وقتی دیدند چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارند، به قتل آتشین جوان 30ساله اعتراف کردند. سعید گفت: مدت‌ها بود که بیکار بودم و هیچ پولی نداشتم. یک روز گوشی هوشمندی را که متعلق به یکی از اعضای خانواده‌ام بود، برداشتم تا آن را بفروشم. سعید وقتی گوشی را دید، گفت که آن را می‌خرد. من هم گوشی را به او دادم و قرار شد 2میلیون تومان به من بدهد اما پس از آن خبری از پول نشد و هر بار که سراغش می‌رفتم، امروز و فردا می‌کرد.
متهم ادامه داد: برای اینکه او را بترسانم و زهر‌‌چشم بگیرم، به دوستم زنگ زدم و خواستم یک بطری بنزین تهیه کند و بعد با هم به پارک رفتیم. مقتول و دوستش آنجا بودند. با هم خوش و بشی کردیم و بعد حرف پول را وسط کشیدم که سعید گفت پولی ندارد. با هم درگیر شدیم و همان لحظه دوستم بطری بنزین را به من داد که آن را روی مقتول پاشیدم و او آتش زدم. من تصور نمی‌کردم که او در این حادثه جانش را از دست بدهد و وقتی دستگیر شدم، تازه فهمیدم که وی به قتل رسیده است.
به گفته سرهنگ کارآگاه علی گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعتراف صریح هر دو متهم برای آنها قرار بازداشت صادر شد و تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید