• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76947
+
-

قاتل عمه و شوهرعمه قصاص شد

مرد جنایتکار مدعی بود که به خاطر تحقیرهای عمه‌اش از او کینه به دل داشت

داخلی
قاتل عمه و شوهرعمه قصاص شد


مرد کینه‌جو که عمه و شوهر‌عمه‌اش را در یک خانه ویلایی در فرمانیه به قتل رسانده و اجسادشان را در کرج و جاده چالوس رها کرده بود هفته گذشته در محوطه زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شد.
به‌گزارش همشهری، تحقیقات در این پرونده جنایی از 26اردیبهشت سال88 شروع شد. آن روز مأموران پلیس در ماهدشت کرج حوالی فرودگاه پیام جسد سوخته مردی را پیدا کردند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. جسد در‌حالی به پزشکی قانونی منتقل شده بود که تحقیقات برای شناسایی هویت آن نیز در دستور کار پلیس قرار گرفته بود. در حالی که بررسی‌ها ادامه داشت عصر همان روز جسد زنی در جاده کندوان کشف شد که او نیز با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. در چنین شرایطی تصویر زن که واضح‌تر بود برای انتشار در اختیار روزنامه‌ها قرار گرفت تا هویت او شناسایی شود. پس از انتشار عکس برادرزاده مقتول به کلانتری101 تجریش رفت و گفت: تصویر منتشر شده متعلق به عمه 80ساله‌اش است. او می‌گفت از مدتی قبل عمه و شوهرعمه‌اش به طرز مرموزی ناپدید شده‌اند و هیچ‌کس اطلاعی از آنها ندارد. به این ترتیب تصویر جسد سوخته مردی که در فرودگاه پیام کشف شده بود پیش روی این مرد قرار گرفت و مشخص شد که جسد متعلق به شوهر عمه‌اش است. به گفته این مرد عمه 80ساله و شوهر عمه 88ساله‌اش در خانه‌ای ویلایی در فرمانیه زندگی می‌کردند که مأموران با اطلاعاتی که برادرزاده زن در اختیار پلیس قرار داد، راهی محل زندگی آنها شدند. وقتی ماموران قدم در آنجا گذاشتند با خانه‌ای بهم ریخته روبه‌رو شدند و مشخص بود که اموال قیمتی آنها سرقت شده است. به این ترتیب فرضیه قتل این زوج با انگیزه سرقت قوت یافت. در ادامه مشخص شد که خودروی پراید این زوج نیز سرقت شده و شماره پلاک آن در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت. چند روز بعد خودروی پراید این زوج حوالی پل سیدخندان کشف شد اما مدارک آن به سرقت رفته بود.

اعتراف قاتل
تنها سرنخی که ممکن بود مأموران را به قاتل برساند بررسی کارت سوخت خودروی مقتولان بود. مأموران با احتمال اینکه قاتل پس از سرقت مدارک خودرو از کارت سوخت آن استفاده کرده، اقدامات اطلاعاتی خود را آغاز کردند که تلاش‌شان بی‌نتیجه نماند و به شناسایی قاتل منجر شد. آنطور که مشخص بود در چندین نوبت با کارت سوخت خودروی مقتول در جایگاه‌های سوخت سوختگیری شده بود. خودرویی که اقدام به سوختگیری کرده بود سمند بود و راننده آن کسی نبود جز برادر‌زاده زن که پس از انتشار تصویر جسد زن در روزنامه‌ها به کلانتری رفته و خبر ناپدید شدن عمه و شوهرعمه‌اش را اعلام کرده بود. این مرد 50ساله وقتی شواهد را علیه خود دید چاره‌ای نداشت جز اینکه راز جنایت را فاش کند. وی سرانجام اقرار کرد که عمه و شوهر عمه‌اش را به‌خاطر کینه قدیمی به قتل رسانده و پس از قتل اموال قیمتی که در خانه آنها بوده را سرقت کرده است.
وی گفت: در کودکی پدرم رهایم کرد و به ناچار تحت نظر عمه‌ام تربیت شدم اما از کودکی نسبت به او کینه داشتم. عمه‌ام همیشه مرا تحقیر می‌کرد و به پدرم ناسزا می‌گفت. من هم از رفتارهای تحقیرآمیزش خسته شده بودم. حتی پس از ازدواج هم اذیت‌های عمه‌ام ادامه داشت. وی ادامه داد: به‌خاطر کشمکش‌های طولانی از همسرم جدا شدم و دلیل اصلی جدایی‌مان دخالت‌های بی‌مورد عمه‌ام بود که آتش اختلاف میان ما را شعله‌ور کرد و کارمان به طلاق کشیده شد. همه اینها باعث شده بود که کینه‌ام نسبت به عمه‌ام بیشتر و بیشتر شود و مرا برای اجرای نقشه قتل ترغیب کند. وی گفت: روز حادثه 25فروردین سال88 به خانه عمه‌ام رفتم. او تلفنی از من خواسته بود تا آنها را به شمال ببرم اما همین که به خانه آنها رسیدم، عمه‌ام طبق معمول شروع کرد به گلایه کردن از پدرم و به او ناسزا گفت.
وقتی شوهر عمه‌ام به زیرزمین رفت با چاقو به جان عمه‌ام افتادم. بعد هم شوهرش را کشتم. بعد از تاریک شدن هوا، اجساد را به داخل خودرو منتقل کرده و از یک پمپ بنزین مقداری بنزین خریدم. جسد شوهر عمه‌ام را به اطراف فرودگاه پیام بردم و به آتش کشیدم و جسد عمه‌ام را نیز حوالی تونل کندوان رها کردم. بعد به خانه‌شان بازگشته و با سرقت اموال قیمتی به صحنه‌سازی‌ پرداختم تا وانمود کنم آنها به‌دست دزدان کشته شده‌اند.
این متهم پس از اعتراف به جنایت در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات شعبه16 دیوان عالی کشور رسید. به این ترتیب با قطعی شدن رأی، پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. سرانجام متهم به قتل هفته گذشته در محوطه زندان رجایی‌شهر پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید