• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76877
+
-

گردشگری مذهبی در فهرست جاذبه‌های اردبیل

خبر
گردشگری مذهبی در فهرست جاذبه‌های اردبیل

برگزاری آیین‌های سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام محرم و صفر از جمله جاذبه‌هایی است که هر سال تعداد کثیری از هموطنان را به استان اردبیل می‌کشاند.  به گزارش ایرنا، گردشگری مذهبی و دینی و مشاهده نزدیک مناسبات و برگزاری آیین‌های مذهبی و دینی همواره برای علاقه‌مندان امور اجتماعی و فرهنگ مردمی جاذبه داشته و بر این اساس گردشگری مذهبی در ایام محرم در استان، باب جدیدی در مناسبات اجتماعی و گردشگری این استان گشوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به آغاز آیین‌های ماه سوگواری امام سوم شیعیان در پایتخت حسینی ایران گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی جاذبه‌های گردشگری مذهبی اردبیل تدارک دیده شده است. «نادر فلاحی» اظهار کرد: آیین‌های ایام سوگواری شهدای کربلا با برگزاری آیین سنتی استقبال از ماه محرم از چند روز گذشته آغاز شده‌اند و برای مشاهده این آیین‎ها هم‌وطنان زیادی به استان سفر کرده‌اند.

آیین عزاداری و استقبال از محرم با عنوان مراسم عزاداری مردم در دارالارشاد اردبیل در محرم حسینی با تاکید بر مراسم تشت‌گذاری در ۱۸ بهمن سال ۸۹ با شماره ۱۷۰ به ثبت ملی رسیده است. این مسئول افزود: مراسم فاتحه‌خوانی نیز یکی از آیین‌های به‌ جا مانده از دوره صفوی است که با هدف تجدید بیعت با اهل بیت(ع) برگزار می‌شود. هدف از احیای آیین‌های مذهبی، احیای هویت تاریخی اردبیل با محوریت صفویه به عنوان پایه‌گذار حکومت منسجم شیعی است. فلاحی اردبیل را یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی کشور عنوان کرد و گفت: به علت اجرای آیین‌های متعدد و همچنین وجود امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، هر سال خیل عظیمی از گردشگران مذهبی به این استان سفر می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید