• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76849
+
-

ممنوعیت ساخت ‌و‌ ساز در حریم 10 کیلومتری شهرها

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از ممنوعیت و جلوگیری ساخت‌و‌ساز در محدوده ۱۰ کیلومتری شهرها و بخش‌ها خبر داد. به گزارش ایرنا «فرهاد احدی» با اشاره به رفع تصرف ۳۶ هکتار از اراضی دولتی در اختیار متصرفان عنوان کرد: ارزش این زمین‌ها بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال است.

این مسئول افزود: از ابتدای سال ۹۶ فعالیت‌ این یگان آغاز شده و در این مدت بیش از ۴۵ درصد نیروها و تجهیزات خودرویی در بیش از ۱۰ شهرستان افزایش یافته است. وی رویکرد اصلی این یگان را فعال‌کردن گشت‌های مقابله با تصرف اراضی ملی اعلام و بیان کرد: بر اساس سیاست سازمان ملی زمین و مسکن، گشت‌های مقابله با زمین‌خواری فعال شده و بیش از ۶ هزار هکتار اراضی تحت حفاظت و صیانت این یگان قرار دارند. احدی ادامه داد: از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی در محدوده ۱۰ کیلومتری شهرها و بخش‌ها جلوگیری شده و سعی می‌شود از ساخت‌و‌ساز در شهرک‌ها و حاشیه شهرها جلوگیری شود. 

این مسئول همکاری و تعامل یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل را با مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی و شهرداری‌ها در محدوده شهرها یادآور شد و گفت: ارتباط و تعامل خوبی با گشت اجرائیات شهرداری و سایر مجموعه‌های قضائی و انتظامی وجود دارد. فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل در مورد ساخت و سازهای حریم جاده‌ها نیز بیان کرد: مسئولیت این کار با اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای است و ما هیچ مسئولیتی در این زمینه نداریم.

احدی با بیان این‌که از سال ۹۶ تاکنون ۱۸۰ هکتار اراضی به ارزش پنج هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال رفع تصرف شده، افزود: شاخص‌ترین این اقدام قلع و قمع ۶۰ مغازه احداث غیرمجاز در پارس‌آباد به مساحت ۳۸ هکتار بوده که با همکاری شورای تامین شهرستان و مدیریت دستگاه‌های اجرایی رفع تصرف شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید