• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76383
+
-

طرح نظارتی ویژه زائران محرم در کرمانشاه اجرا می‌شود

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی کرمانشاه از اجرای طرح نظارتی ویژه محرم در این استان خبر داد و گفت: این طرح آغاز شده و تا 22 شهریور ادامه دارد. به گزارش ایسنا «جلال عزتی» با بیان این‌که در ایام محرم شاهد حضور بیشتر زوار عراقی در ایران و سفر آنها از طریق کرمانشاه به مشهد هستیم، افزود: طرح ویژه نظارتی با هدف جلوگیری از تخلفاتی که در زمینه ارائه خدمات به زوار عراقی صورت می‌گیرد، آغاز شده است. 

وی ادامه داد: دستورالعمل اجرای طرح نظارتی ویژه محرم از 10 شهریور بوده، اما به دلیل اهمیت موضوع این طرح را در کرمانشاه حدود یک هفته زودتر از موعد مقرر آغاز کردیم و گشت‌های مشترکی با حضور بخش‌های مختلف مانند نماینده دادستان، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجات، دانشگاه علوم پزشکی و... داشتیم. معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تخلفات حوزه حمل‌و‌نقل را مهم‌ترین تخلف در زمینه ارائه خدمات به زوار عراق اعلام کرد و یادآور شد: نظارت بر پایانه‌های حمل‌و‌نقل کرمانشاه، ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه را تشدید کرده‌ایم.

وی از برخورد جدی با اخذ هرگونه وجه اضافه در سیستم حمل‌و‌نقل خبر داد.  عزتی با بیان این‌که تخلف دیگر انجام مبادلات مالی با دینار است، اظهار کرد: زوار عراقی که در ایران خرید انجام می‌دهند باید از ریال که پول رایج کشور ما است استفاده کنند و اخذ دینار از سوی رستوران‌ها، مراکز خرید و... تخلف است. وی تاکید کرد: حتی با دلالانی که در محدوده میدان آزادی هم در زمینه خرید و فروش دینار فعالیت داشته باشند، برخورد می‌کنیم و عراقی‌ها باید تبدیل دینار به ریال را از طریق صرافی‌های مجاز انجام دهند.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر مراکز خدماتی، واحدهای صنفی و رستوران‌ها هم خبر داد. به گفته این مسئول، شعبه حمایت قضایی از زوار نیز در همین زمینه ظرف چند روز اخیر در تعزیرات استان راه‌اندازی شده تا در کوتاه‌ترین زمان به تخلفات رسیدگی شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید