• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76376
+
-

معبد آناهیتا به طرح مطالعاتی نیاز دارد

میراث
معبد آناهیتا به طرح مطالعاتی نیاز دارد

فرماندار کنگاور گفت: مرمت و ساماندهی معبد آناهیتا، مستلزم طرح مطالعاتی با اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال است. به گزارش ایرنا «خیرالله خزایی» افزود: به سرپرست وزارتخانه میراث فرهنگی و استاندار کرمانشاه در سفری که به کنگاور داشتند اعلام کردیم که معبد آناهیتا به اعتبار ملی نیاز دارد. وی در ادامه گفت: دولت تاکنون توانسته خدمات قابل توجهی به شهرستان کنگاور ارائه کند.  این مسئول افزود: برای اثبات این ادعا می‌توان خدمات دولت در حوزه توسعه زیرساخت‌های روستایی را با ۱۰ سال گذشته مقایسه کرد. 

خزایی اظهار کرد: سال گذشته حدود ۶۰ هزار متر‌مربع آسفالت در روستاها اجرا شده که تلاش می‌کنیم این میزان آسفالت را امسال با ۴۰ درصد افزایش به حدود ۹۰ هزار متر برسانیم.  این مسئول با بیان این‌که اجرای هر کیلومتر آسفالت با زیرسازی به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: در زمینه گازرسانی نیز لوله‌های گاز را تا دورترین روستاها با حفاری ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر در مناطق صعب‌العبور رسانده‌ایم. 

وی همچنین از اتمام مستقل شدن مخازن آب بیشتر روستاها تا پایان آذر خبر داد و افزود: بخشی از پروژه‌های شهرستان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند. این مسئول با اشاره به خدمات دولت در شهر کنگاور بیان کرد: در هفته دولت ۱۴ هزار متر‌مربع اجرای آسفالت در شهرک صنعتی که مطالبه سال‌ها کسبه و صنعتگران بود، افتتاح شد. 

وی یادآور شد: کنگاور از نظر بافت منطقه ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی دارد که دولت تاکنون کشاورزان را حمایت کرده و می‌کند. فرماندار کنگاور در ادامه اعتبار سد آناهیتا در سال جاری را ۲۸ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این اعتبار توسط دولت ۱۳ میلیارد تومان پیشنهاد شده بود که با تلاش نماینده در کمیسیون تلفیق به ۲۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید