• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76310
+
-

تلفیق هنر و صنعت برای اشاعه فرهنگ عاشورایی

مناسبت
تلفیق هنر و صنعت برای اشاعه فرهنگ عاشورایی


نمایشگاه عطر سیب و نمایشگاه زنان و تولید ملی در شرایطی امروز به پایان می‌رسد که استقبال از این دو نمایشگاه قابل توجه بوده است. معاون اقتصادی رئیس‌جمهور دیروز با حضور در بوستان گفتگو برگزاری 2 رویداد در یک مکان را بیشتر از حد انتظار توصیف کرد. به گزارش همشهری، محمد نهاوندیان در حاشیه بازدید خود گفت: «نحوه برگزاری این 2 رویداد در یک فضا و ارتباط دادن آن به یکدیگر فضای زیبایی را به‌وجود آورده که بیش از حد انتظارم بود.»

برگزاری هفدهمین نمایشگاه عطر سیب با رویکرد ترویج فرهنگ عاشورایی سبب شد خانواده‌های بسیاری در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. نهاوندیان درباره ویژگی‌های این نمایشگاه تأکید کرد: «یکی از ویژگی‌های رویداد عطر سیب تلفیق و ترکیب بسیار زیبای بین هنر و صنعت برای اشاعه فرهنگ عاشورایی است. این رویکرد باعث خلق و ارائه آثار بی‌نظیری در این زمینه شده است.» معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به تغییر رویکرد برگزاری رویداد «عطر سیب» در این دوره یادآور شد: «به‌نظر می‌رسد تأکید مدیریت شهری در این دوره با استفاده از تجربه سال‌های گذشته روی جنبه‌های فرهنگی و تأثیرات اجتماعی آن بوده است. تأمین مالی بساط امام حسین(ع) را خود مردم در طول قرن‌ها برعهده گرفته‌اند. در این میان وظیفه اهل فرهنگ این است که با استفاده از زبان روز جامعه که همان زبان هنر و بین‌نسلی است، پیام حسینی را بین مردم و جوانان منتقل کنند.

کالاهای تولیدی که برای تجهیز محافل حسینی در این رویداد وجود دارد نیز از نوآوری‌های خوبی برخوردار است.»  نهاوندیان درباره برگزاری پانزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: «همزمانی و هم مکانی رویداد «عطر سیب» با نمایشگاه کارآفرینی «زنان و تولید ملی» نیز پیام بسیار خوبی برای بازدید‌کنندگان داشت. از این جهت که بانوان در اقتصاد ایران در حوزه‌های مختلف درخشیده‌اند.» او با بیان اینکه در طول دهه‌های اخیر در زمینه کارآفرینی شاهد افتخارات بسیار جالب و تأثیرگذاری از سوی بانوان بوده‌ایم، ادامه داد: «حضور بانوان در حوزه اقتصادی یا به‌صورت استفاده کارفرمایان از نیروی کار زنان سرپرست خانوار یا راه‌اندازی یک واحد کارآفرینی در حوزه‌های تجاری، تولیدی، اقتصادی و خدماتی بوده است و در پانزدهمین رویداد کارآفرینی زنان و تولید ملی نیز این دو رویکرد و توانمندی بانوان در عرصه تولید و اقتصاد به خوبی نشان داده شده است.»

نهاوندیان با اشاره به اینکه در طول تاریخ، بانوان، پشتیبانی تمام مراسم احیای شعائر حسینی و انتقال این فرهنگ را از نسلی به نسل دیگر برعهده داشتند، تأکید کرد: «همزمانی برگزاری این دو رویداد با یکدیگر پیام لطیفی داشت که قدرت و توان بانوان را چه در امر تولید و چه در امر فرهنگسازی‌ به شکل کاملا زیبایی نشان می‌داد.» معاون رئیس‌جمهور ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت شهری در برگزاری این دو رویداد با رویکرد فرهنگی و اجتماعی گفت: «یکی دیگر از کارهای جدید این دو رویداد راه‌اندازی حسینیه کودک است. راه‌اندازی حسینیه کودک ابتکار جالبی است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :