• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76231
+
-

ثبت ۱۳۵ مورد کودک‌آزاری در سال جاری

خبر
ثبت ۱۳۵ مورد کودک‌آزاری در سال جاری

مدیر بهزیستی کرج گفت: امسال ۱۳۵ مورد کودک‌آزاری به مرکز فوریت‌های اجتماعی این شهرستان (۱۲۳) اعلام شده است.
«علیرضا فتاح‌پور» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این موارد توسط مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کرج بررسی شده و اقدامات لازم انجام گرفته است.
وی عنوان کرد: اورژانس اجتماعی کرج با داشتن گروه‌های سیار شامل ماشین‌های مخصوص، یک روانشناس و یک مددکار در طول روز با گشت‌زنی در شهر اقدام به شناسایی آسیب‌دیدگان و رسیدگی به امور مربوط به جامعه هدف می‌کند.
وی ادامه داد: در طول شبانه‌روز شهروندان با تماس با شماره ۱۲۳ می‌توانند هر نوع آسیب اجتماعی مانند کودک‌آزاری، اقدام به خودکشی، سالمندآزاری و همسرآزاری و نیز دختران و زنان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب، افراد بازمانده از تحصیل، کودکان کار شناسایی‌شده توسط سایر گروه‌ها در صورت نداشتن شناسنامه و نیازمند حمایت‌های روانشناسی و روانپزشکی به اورژانس اجتماعی معرفی کنند.

فتاح‌پور گفت: امسال ۹۸ کودک کار به اورژانس اجتماعی کرج معرفی شده است.
وی تعداد تماس‌ها با مرکز فوریت‌های اجتماعی کرج را در طول سال جاری 2410 مورد عنوان و بیان کرد: امسال ۳۲۹ نفر نیز برای حل مشکلات اجتماعی خود به این مرکز مراجعه کرده‌اند.
مدیر بهزیستی کرج عنوان کرد: در هر ساعتی از شبانه‌روز نیروهای اورژانس به حالت آماده‌باش بوده و در کمترین زمان ممکن در محل حاضر می‌شوند تا اقدامات لازم را انجام دهند که در این زمینه با توجه به نوع آسیب گزارش‌شده فعالیت‌های ساماندهی صورت می‌گیرد.
به گفته وی، اکنون ۲۷۰ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست نیز در ۱۳ مرکز خصوصی زیر نظر بهزیستی کرج با هزینه خود مراکز و یارانه ماهیانه کودکان نگهداری می‌شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید