• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 76063
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/GLg0
+
-

به رزی نساران

کتاب «به رزی نساران» نوشته استاد «حسن معمار» است که در سال ۱۳۹۸ توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری در ۱۸۶ صفحه با تیراژ ۱۲۵۰ نسخه منتشر شده است.

به گزارش ایرنا، موضوع این کتاب، بیجار و مرور خاطرات زندگی در این منطقه است که به زبان نظم و گویش گروسی اصیل نقل و نوشته شده است. کتاب شعر به رزی نساران اثری منظوم از هنرمند بیجاری حسن معمار است که با گویش گروسی، فرهنگ و تاریخ بیجار را در دوره‌های قدیم به رشته تصویر در آورده است.

 در این کتاب ۱۸۶ صفحه‌ای که با تیراژ ۱۲۵۰ نسخه به همراه لوح فشرده توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری روانه بازار شده است، شاعر در بخش‌های مختلف ضمن معرفی اماکن قدیمی و مهم بیجار، لالایی‌ها و مراسم مختلف در مناسبت‌ها و مهمانی‌ها، کوچه‌ها و محلات بیجار را با یادی از بزرگان و درگذشتگان مشهور کهن دیار گروس، بازی‌های بومی و محلی، شب‌نشینی‌های تابستان و پاییز و شب چله زمستان، باغ‌ها و بوستان‌ها و... را به نظم درآورده است. 

این کتاب با قیمت ۲۵۰ هزار ریال به بازار عرضه شده و شاعر آن با صدای خود در قالب یک لوح فشرده با همکاری سیدرضا سیدفاتحی، میکس و ضبط صدا، مقدمه و گویندگی خانم دنیا هاشمی و موسیقی محمد شکری، اشعار منظوم را با گویش گروسی خوانش و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.  استاد حسن معمار، شاعر طنزپرداز گروسی در یک دهه اخیر در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی حضور داشته و این کتاب، اولین کار انتشاراتی و مکتوب است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :