• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 3 اسفند 1396
کد مطلب : 7600
+
-

الزام خودروسازان به کنترل حاشیه بازار

شورای رقابت با ارسال نامه‌ای به خودروسازان، حاشیه قیمت بالاهای این روزهای خودروهای داخلی را از آنها پیگیری می‌کند.

رئیس شورای رقابت با بیان این مطلب اعلام کرد: براساس توافقات به عمل آمده، خودروسازان باید در خودروهای زیر 40میلیون تومان که مشمول قیمت‌گذاری هستند، حاشیه بازار را برطرف کنند.

رضا شیوا با تأکید بر اینکه با ارسال یک نامه به‌خودروسازان دلیل حاشیه قیمت‌های بالای این روزهای خودروها را حتما پیگیری می‌کنیم، به تسنیم گفت: حذف قیمت‌های حاشیه و ایجاد تعادل در بازار خودروهای داخلی مشمول ضوابط قیمت‌گذاری شورای رقابت ازجمله الزامات شرکت‌های خودروسازی داخلی است.

به گزارش همشهری، این در حالی است که قیمت خودروهای داخلی از چهارشنبه هفته گذشته به‌دلیل نوسان نرخ ارز رشد بی‌رویه‌ای را تجربه کرده و به‌رغم کاهش نسبی قیمت برخی خودروها طی 3 روز اخیر، هنوز هم قیمت خودروهای داخلی مشمول ضوابط قیمت‌گذاری شورای رقابت با قیمت‌های یک‌ماه قبل اختلاف فاحشی دارد.

به‌نحوی که اکنون قیمت کارخانه‌ای سمند سورن جدید توربو 39میلیون و 437هزار تومان است اما این خودرو در حاشیه بازار با قیمت 44میلیون و 900هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت کارخانه‌ای سمند ال ایکس 31میلیون و 305هزار تومان اما قیمت این خودرو در حاشیه بازار 34میلیون و 500هزار تومان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید