• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 3 اسفند 1396
کد مطلب : 7596
+
-

هزینه‌های درمان ناباروری تحت‌پوشش بیمه قرار می‌گیرد

چهره روز
هزینه‌های درمان ناباروری تحت‌پوشش بیمه قرار می‌گیرد

معاون علمی و توسعه‌ای امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه گفت: از سال 97 همه هزینه‌های ناباروری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و ردیف مستقل بودجه‌ای در این زمینه اختصاص داده شده است.

به گزارش فارس، سعید نمکی در حاشیه دومین کنگره سلامت مردان، اظهار داشت: در کشورهای در حال رشد به موضوعات زنان و کودکان توجه شده ولی مسئله سلامت مردان مغفول مانده و خوشبختانه در این کشورها مرگ‌ومیر کودکان زیر یک سال و مادران باردار کاهش چشمگیری داشته است. وی افزود: مردان نسبت به زنان کمتر به سلامت خود توجه کرده که بخشی از این مسئله به‌دلیل موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است که ما در کشور برنامه‌های مدونی برای این مسئله طراحی نکرده‌ایم.

معاون علمی و توسعه‌ای امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مردان 50درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: علل و مشکلات مردان در ناباروری تأثیرگذار بوده و باید به این مسئله توجه داشت. این اورولوژیست با بیان اینکه آموزش و مسائل فرهنگی در رفع مشکل نازایی حائز اهمیت است، گفت: ازدیاد جمعیت ازجمله برنامه‌های کشور بوده که تنها نمی‌توانیم با آموزش و ترغیب کسانی که تعداد زیادی فرزند دارند به موفقیت در این حوزه دست یابیم.

نمکی گفت: درمان بیماری نازایی در این حوزه حائز اهمیت بوده و قطعا دستاوردهای مطلوب‌تری در ازدیاد جمعیت کشور به همراه دارد که ما در سازمان در تلاشیم با بررسی مؤلفه‌های اجتماعی و فرهنگی به سلامت مردان نیز در کنار سایر دستگاه‌ها توجه کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید