• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75913
+
-

صادرات فراورده‌های دام‌پزشکی سمنان به 9 کشور

مدیرکل دام‌پزشکی استان: صادرات انواع فراورده‌های دام‌پزشکی سمنان تاکنون ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای این استان ارزآوری داشته است

مدیرکل دام‌پزشکی استان سمنان گفت: انواع فراورده‌های حوزه دام‌پزشکی از استان سمنان به کشورهای اروپایی مانند آلمان، ایتالیا و انگلستان، کشورهای جنوب شرق آسیا مانند هنگ کنگ، کشورهای آسیای میانه مانند ازبکستان، ترکمنستان و ارمنستان و به کشورهای خاورمیانه مانند افغانستان و عراق صادر شده است.
«حمیدرضا حسینی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: صادرات انواع فراوردهای دام‌پزشکی استان سمنان از سال ۱۳۹۳ خورشیدی تاکنون ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای این استان ارزآوری داشته است.

وی ادامه داد: پولت تخم‌گذار، آلایش غیرخوراکی دام، کرک و موی بز، جوجه یک روزه و پر شترمرغ، انواع داروهای دامی، کنجاله سویا، تخم‌مرغ، گوشت و آلایش مرغ و گوشت بلدرچین از جمله موارد صادراتی ارزآور استان سمنان در سال‌های ۱۳۹۳ تاکنون بوده است.

حسینی با بیان این‌که استان سمنان قطب تولید داروی کشور محسوب می‌شود و ۵۵ درصد داروهای دام‌پزشکی ایران در این استان تولید می‌شود بیان کرد: بیش از ۲۰۰ قلم داروهای دامی مانند پماد، قرص، کپسول، سرم، محلول خوراکی، مکمل دارویی و پودر، از استان سمنان به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی با بیان این‌که ۶۰ درصد صادرات دام‌پزشکی استان سمنان در سال گذشته مربوط به داروهای دامی بوده است ادامه داد: ۶ میلیون دلار از مجموع صادرات استان در سال ۱۳۹۷مربوط به داروهای  دامی بود.

حسینی اضافه کرد: ارزش صادرات سال گذشته محصولات دامی و دام‌پزشکی سمنان در بخش دارو و فراورده‌های دامی ۱۰ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۹۶، حدود ۱۵ درصد افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز صادرات نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
مدیرکل دام‌پزشکی استان سمنان گفت: استان قبل از سال ۱۳۹۱ در صادرات دام و فراورده‌های دامی نقشی نداشت، اما با توجه و حمایت دولت تدبیر و امید، سمنان در زمینه صادرات انواع فراورده‌های دامی و ارزآوری برای کشور نقش‌آفرینی می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید