• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75900
+
-

خانه‌های سیل‌زده در محلات اعتبار گرفتند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محلات گفت: ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی تخریب شده بر اثر سیلاب بهاره در این شهرستان تخصیص یافت. «حسین پادگانه» درگفت و گو با ایرنا افزود: این منابع مالی در قالب پرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی با کارمزد 4 درصد، ۱۵۰ میلیون ریالی تسهیلات معیشتی با کارمزد 4 درصد و ۱۰۰ میلیون ریالی کمک‌های بلاعوض است. 

وی ادامه داد: سهمیه محلات برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی تخریب شده بر اثر سیلاب ۵۴ واحد است که تاکنون منابع مالی برای ۲۴ واحد آن ابلاغ شده است. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محلات اضافه کرد: واحدهای مسکونی تخریب شده بر اثر سیلاب بهاره امسال در روستاهای وره، طایقان و عیسی آباد است. پادگانه اظهار کرد: ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان مقاوم‌سازی شده است. وی افزود: طرح مقاوم‌سازی خانه‌های مسکونی از سال ۸۵ در محلات کلید خورده است و تاکنون ۹۹۰ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات بانکی تا ۲۰۰ میلیون ریال نوسازی و مقاوم‌سازی شدند. 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محلات ادامه داد: پرداخت تسهیلات نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی امسال برای این شهرستان به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.


اجرای طرح هادی در محلات 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محلات گفت: 5 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی این شهرستان در سال جاری هزینه شده است. پادگانه افزود: این اعتبار که از منابع تملک دارایی استان تخصیص یافته، صرف بهسازی معابر روستاهای «آبگرم»، «نینه» و «گل چشمه» شده است. 

وی اظهار کرد: طرح هادی گل چشمه به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته وطرح‌های هادی آبگرم و نینه نیز تا ۲ هفته آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محلات بیان کرد: بخشی از طرح هادی نینه و روستای آبگرم محلات پارسال اجرا شد و مرحله دوم آن امسال کلید خورد. 

پادگانه اضافه کرد: عملیات اجرایی طرح بهسازی معابر آبگرم محلات از سال ۹۴ کلید خورد و دوره اجرای آن ۱۰ سال است که با انجامش گام مهمی در توسعه اصولی و جلوگیری از تعرض به املاک این منطقه برداشته می‌شود. وی ادامه داد: مشخص شدن کاربری اراضی این منطقه گردشگری از مزایای تصویب و اجرای طرح هادی آبگرم محلات است که امکان واگذاری زمین به بخش خصوصی به منظور ساخت‌و‌ساز واحدهای اقامتی و خدماتی را فراهم می‌کند. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محلات افزود: با اجرای طرح هادی آبگرم امکان ورود سرمایه‌گذار به این منطقه ویژه گردشگری فراهم شده و واحدهای گردشگری جدید با امکانات مناسب ایجاد می‌شود.


 بهره‌برداری از ۲ طرح گردشگری 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان محلات گفت: ۲ طرح گردشگری شامل واحد اقامتگاه بوم‌گردی و مرکز اقامتی آب‌درمانی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید. 

«علی مشهدی» افزود: اقامتگاه بوم‌گردی در روستای آتشکوه و مرکز آب‌درمانی در روستای گردشگری آبگرم محلات با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال راه‌اندازی شده است. 

وی ادامه داد: اقامتگاه بوم‌گردی آتشکوه دارای 3 واحد مستقل برای ارائه خدمات به گردشگران است. سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان محلات اظهار کرد: این واحد اقامتی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال راه‌اندازی شده که ۵۰۰ میلیون ریال آن تسهیلات بانکی بوده است. مشهدی بیان کرد: با راه‌اندازی این واحد بوم‌گردی ۲ اشتغال مستقیم فراهم شده است. وی در مورد مرکز آب‌درمانی در روستای آبگرم محلات افزود: این مرکز دارای 8 واحد اقامتی و خدماتی مستقل است. 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان محلات گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد ریال و تسهیلات ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ایجاد شده است. مشهدی ادامه داد: راه‌اندازی این واحد آب‌درمانی زمینه اشتغال 3 نفر را فراهم کرده است. وی افزود: ۲ واحد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستای «نخجیروان» و روستای «خورهه» در سال گذشته راه‌اندازی شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید