• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75878
+
-

رتبه دوم قم در صدور مجوز کتاب

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: استان قم بعد از تهران رتبه دوم را در صدور مجوز کتاب دارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۷ مجوز چاپ کتاب صادر شده است.

به گزارش مهر، «سید موسی حسینی کاشانی» با اشاره به این‌که فعالیت‌های فرهنگی بودجه زیادی نیاز دارد و موفق شدیم با این وضعیت اقتصادی، مطالبات و سهم استان را از مجموعه کشور بگیریم افزود: به عزم جدی، مشارکت عقلانی و همراهی مردم نیاز داریم تا قم را به نقطه مطلوبی از لحاظ شاخص‌های فرهنگی برسانیم. چون استان قم یک استان نوپاست و زیرساخت‌های لازم برای کارهای فرهنگی را دارا نیست.
وی ادامه داد: ۱۵۰ برنامه خاص در زمینه‌های مختلف طی یک سال گذشته در قم برگزار شده و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب ‌شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲ درصد بودجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به رسانه، ۹ درصد به حوزه فرهنگی، ۱۷ درصد حوزه قرآنی، ۱۰ درصد سینمایی و ۳۲ درصد حوزه هنری اختصاص پیداکرده است.
وی اضافه کرد: در حوزه چاپ به دلیل مشکلات تأمین مواد اولیه چاپخانه‌ها و کاغذ، به دنبال دریافت تسهیلات هستیم و در حوزه فرهنگ و هنر رشد ۳۰۰ درصدی داریم.

حسینی کاشانی با بیان این‌که اولین سند چاپخانه شهرک چاپ و نشر را در سال ۹۶ صادر کردیم و دومین مجموعه انتشارات در حال ساخت است ادامه داد: ۶۰ چاپخانه از ما زمین خریداری کردند و ۱۰۰ هکتار از ۲۰۰ هکتار آن مربوط به شهرک چاپ و نشر است.
وی با اشاره به این‌که قم در جشنواره صنعت چاپ تهران و بین ۳۰ استان کشور به‌عنوان استان نمونه انتخاب شد گفت: همچنین در زمینه شورای فرهنگ عمومی جزو ۳ استان برتر معرفی شدیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از فعالیت ۲۴۶ موسسه فرهنگی- هنری در سال ۹۷ و ۲۵۸ موسسه در سال ۹۸ در قم خبر داد و گفت: در سال گذشته اعتبار قابل‌ توجهی برای این مؤسسات و متناسب با طرح‌هایی که ارائه دادند جذب و به آنها اعطا شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید