• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75870
+
-

همایش دوچرخه‌سواری در قم برگزار شد

 همایش دوچرخه‌سواری با شعار «مصرف بهینه آب» در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم برگزار شد.

به گزارش مهر، شرکت‌کنندگان در همایش دوچرخه‌سواری که با شعار «مصرف بهینه آب» در مسیر بین حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد جمکران به صورت رفت و برگشت برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت، بر ضرورت مصرف بهینه آب، صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف در مصرف این مایع حیاتی تأکید کردند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان این همایش که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان و برخی دیگر از مسئولان استان برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه به اهمیت و نقش آب در زندگی گفت: مصرف بهینه آب باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه مورد توجه قرار گیرد و هر روز بیش از گذشته بر آن تأکید شود.

«علی جان صادق پور» با بیان این‌که کشور ما به‌ویژه استان قم در اقلیمی نیمه‌خشک و کم آب قرار دارد افزود: به همین علت باید منابع آبی را که در دسترس داریم به درستی مدیریت کنیم و مصرف بهینه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم.

وی فرهنگ‌سازی را ضرورت فراگیر کردن مصرف بهینه آب در جامعه دانست و بیان کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی می‌توان از روش‌های مختلفی از جمله ورزش بهره برد و در غالب حرکت‌های نمادین ورزشی «مصرف بهینه آب» را در جامعه ترویج کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به محدودیت منابع آبی، تجدیدناپذیر بودن آب و صرف هزینه‌های سنگین برای رسیدن آن به دست مردم گفت: با استفاده درست از مصرف آب و پرهیز از مصارف غیرضروری می‌توان این مایع حیاتی را برای نسل‌های آینده حفظ کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در این همایش در سخنانی از ابتکار و خلاقیت مدیریت شرکت آب و فاضلاب در برگزاری همایش‌های ورزشی قدردانی کرد و با بیان این‌که حرکت آبفای استان می‌تواند الگوی سایر دستگاه‌های دولتی باشد گفت: حمایت شرکت آب و فاضلاب از فعالیت‌های ورزشی هم در مصرف بهینه آب و هم در رشد و توسعه ورزش نقش تأثیرگذاری دارد.

«رسول منعم» با تأکید بر این‌که ورزش گروهی منجر به طول عمر انسان می‌شود یادآوری کرد: فراگیر شدن ورزش همگانی در میان کارکنان دولت نیز می‌تواند بازده کاری را ارتقا دهد و اتحاد و دوستی را بین همکاران یک سازمان افزایش دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید