• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75867
+
-

قدیمی‌ترین بیمارستان استان موزه سلامت شد

اولین و قدیمی‌ترین بیمارستان استان سمنان به موزه سلامت تبدیل شد. به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: برای حفظ تاریخ حوزه سلامت و پیشینه علوم پزشکی استان سمنان تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و شهرداری سمنان در راستای شکل‌گیری موزه سلامت تدین منعقد شد. 

«نوید دانایی» با اشاره به اهداف راه‌اندازی موزه سلامت در استان سمنان اظهار کرد: در راستای حفظ آثار تاریخی حوزه سلامت و کمک به توسعه و آبادانی این استان، به همت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و با مشارکت شهرداری سمنان بهسازی اولین و قدیمی‌ترین بیمارستان استان سمنان در راستای تغییر وضعیت ساختمان از مرکز درمانی به موزه سلامت آغاز شد. 

وی ادامه داد: در این موزه تاریخچه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استان به نمایش گذاشته خواهد شد. 
دانایی افزود: تدین به عنوان اولین مرکز درمانی شهر سمنان در سال ۱۳۱۵ توسط فضل‌الله فامیلی(تدین) در خیابان شهید رجایی فعلی ساخته شد. 

وی گفت: مساحت زیربنای ساختمان اصلی این بیمارستان حدود 1200 متر‌ مربع است و این بنای تاریخی دارای المان‌های معماری دوران پهلوی شامل آجرنما، رخ بام، سرستون‌های خاص و سایر عناصر ارزشمند معماری ایرانی است که هر یک به زیبایی و غنای فرهنگی آن افزوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید