• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75855
+
-

بلاتکلیفی در ۳۱۵ هکتار از اراضی تاریخی قم

براساس ضوابط  تعیین شده از سوی راه و شهرسازی برای احیای بافت تاریخی قم قرار است میراث فرهنگی طرح نوسازی را ارائه دهد که همچنان بلاتکلیف مانده است

خبر
بلاتکلیفی در ۳۱۵ هکتار از اراضی تاریخی قم

مدیر کل راه و شهرسازی قم گفت: نبود ضوابط احیای بافت تاریخی سبب شده ۳۱۵ هکتار از اراضی اطراف حرم حضرت معصومه(س) که بافت تاریخی شهر است با بلاتکلیفی مواجه شود.  به گزارش ایرنا، «حسن صبوری» افزود: ضوابط طرح تفصیلی که در استان مصوب و توسط شورای عالی تأیید شده یک تبصره دارد که بر اساس آن بافت تاریخی تابع ضوابط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، میراث فرهنگی موظف بود که در مدت یک ماه ضوابط بافت تاریخی را در اختیار استان قرار دهد، درحالی‌که یک سال و نیم از این مصوبه گذشته و هنوز ضوابطی ارائه نشده است. صبوری ادامه داد: به دلیل تأخیر پیش‌آمده در ارائه ضوابط بافت تاریخی از سوی میراث فرهنگی، کمیسیون ماده 5 استان مصوب کرد ضوابط طرح تفصیلی بر بافت تاریخی استان نیز حاکم است. وی گفت: در مسیر طراحی شهری خیابان انقلاب، مسیر سواره، دوچرخه، پیاده و حاشیه خیابان پیش‌بینی‌شده است. مدیر کل راه و شهرسازی قم بیان کرد: طراحی خیابان انقلاب تا عمار یاسر و ادامه آن تا گلزار شهدا طراحی‌شده و در اختیار شهرداری قرارگرفته است. طراحی خیابان آذر نیز انجام ‌شده و قابلیت اجرایی دارد.

صبوری در ادامه به ساخت مسکن اجتماعی اشاره کرد و گفت: تأمین زمین از طرف اداره کل راه و شهرسازی در استان‌ها انجام می‌شود که سازنده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و بر اساس دستورالعمل به دهک‌های پایین جامعه از طریق نهادهایی ازجمله بنیاد مستضعفان و بهزیستی واگذار می‌شود.

وی افزود: در نخستین اقدام یک هکتار زمین در محدوده منطقه پردیسان به ظرفیت ۲۰۰ واحد برای این منظور در نظر گرفته‌شده است و بنیاد مسکن مشغول انجام مقدمات کار است تا کلنگ عملیات اجرایی در هفته آینده به زمین زده شود.
وی اضافه کرد: در راستای تولید مسکن 5 طرح مشارکتی در استان تعریف‌شده که بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی در محدوده شهرک‌های پردیسان و ایثار ساخته خواهد شد

این خبر را به اشتراک بگذارید