• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75771
+
-

مدارس دولتی با عنوان «همیاری» شهریه می‌گیرند

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه گفت: هیچ مدرسه دولتی دانش‌آموزان را ثبت‌نام نمی‌کند، مگر آن‌که تحت عناوین خاصی مبلغی از آنها اخذ کند. به گزارش ایسنا «عبدالرضا یاری» با اشاره به شکایات متعددی که در زمینه اخذ وجه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی وجود دارد، اظهار کرد: در این زمینه تناقض جدی بین گفتار مسئولان و عملکرد مدارس می‌بینیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که مدیران آموزش و پرورش با صراحت در رسانه‌ها اعلام می‌کنند دریافت وجه برای ثبت‌نام مدارس دولتی تخلف است، اما در عمل در مدارس تا پولی از دانش‌آموز گرفته نشود، ثبت‌نام صورت نمی‌گیرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه یادآور شد: این وجه تحت عناوینی مانند همیاری، خودیاری و... و معادل 200 تا 300 هزار تومان بسته به شرایط مدرسه و مردم منطقه اخذ می‌شود. یاری با بیان این‌که خودیاری و همیاری اختیاری است، خاطرنشان کرد: آنچه اکنون هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان اخذ می‌شود، اجباری است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان کرمانشاه با اشاره به این‌که این تناقض باعث شده جنجالی بین مردم و مدارس ایجاد شود، اظهار کرد: اگر واقعا قرار است در مدارس دولتی شهریه اخذ شود، صراحتا به مردم گفته شود و مردم هم شرایط را درک خواهند کرد. یاری گفت: این شیوه نشان می‌دهد یا آموزش و پرورش اخبار کذب از رایگان بودن ثبت‌نام در مدارس دولتی منتشر می‌کند و یا نمی‌تواند مدارس تحت پوشش خود را کنترل کند.البته بعید است مدیران مدارس بر اساس سلسله مراتب اداری که وجود دارد چنین کاری را خودسرانه و بدون مجوز مدیران آموزش و پرورش انجام دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید