• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75770
+
-

توسعه 3 استان به کمک شرکت برق منطقه‌ای غرب

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور گفت: شرکت برق منطقه‌ای غرب شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام روزانه 3 هزار و ۵۶۰ مگاوات برق تولید می‌کند و در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است. به گزارش ایرنا «علی اسدی» افزود: شرکت برق منطقه‌ای غرب با پوشش ۷۴ هزار کیلومتر مساحت و جمعیت حدود 4 و میلیون ۲۰۰ هزار نفر، بیش از ۸۵ هزار و ۷۲۰ کیلومتر شبکه انتقال برق، هزار و ۶۵۰ مشترک دارد که ۲۵ مشترک آن از واحدهای صنعتی سنگین مانند کارخانه سیمان و پتروشمی و غیره است.

وی در ادامه گفت: شرکت برق منطقه‌ای غرب ۱۱ پروژه مهم با ۸۷ میلیارد تومان اعتبار در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رساند که می‌تواند نقش مهمی در فراهم کردن زیرساخت‌های صنعتی، کارآفرینی و رونق تولید در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید ایفا کند و با تقویت برق استان از هرگونه قطعی برق در این خطه جلوگیری کند.  اسدی همچنین از بهره‌برداری ۲ پروژه در استان کردستان و ۲ پروژه در استان ایلام به مناسبت هفته دولت خبر داد و بیان کرد: پروژه‌های شرکت منطقه‌ای غرب در ایلام همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به این استان افتتاح خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور از بهره‌برداری از مرحله اول نیروگاه دالاهو در اول تیرماه سال جاری با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات نیز خبر داد و بیان کرد: اعتبار نیروگاه برق دالاهو از محل صندوق توسعه با ۵۰۰ میلیون یورو مصوب شده که تا پایان سال جاری مرحله دوم این نیروگاه با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و گام سوم آن نیز در سال ۹۹ افتتاح خواهد شد. 

 اسدی همچنین از افتتاح ۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در سرپل ذهاب و قصر شیرین با هدف پوشش پروژه‌های مربوط به طرح گرمسیری و یک طرح ۴۰ مگاواتی در حوزه شهرک‌های صنعتی کرمانشاه خبر داد. طرح 40 مگاواتی با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در ادامه از اجرای پروژه‌های ۲۵ مگاواتی بخش خصوصی در گیلانغرب و دهلران ایلام در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: برق این نیروگاه‌های کوچک توسط این شرکت خرید تضمینی می‌شود و طی برگزاری مناقصه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح نیروگاه خورشیدی در کرمانشاه بیان کرد: اکنون یک پروژه 5 مگاواتی در حواشی شهر کرمانشاه و یک پروژه ۱۰ مگاواتی در شهرستان روانسر اجرا شده و با کمک استانداری در تلاشیم که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای ۲ پروژه ۲۵ مگاواتی نیروگاه خورشیدی استان پای کار بیایند. 

او همچنین با اشاره به خاموشی و قطعی مکرر برق در سال ۹۷ بیان کرد: وزارت نیرو با توجه به خسارت‌های ناشی از قطعی برق به بخش صنعت و تجارت و سختی‌هایی که مردم بابت آن در سال گذشته متحمل شدند، طرح صفر ۹۸ را اعمال کرد که در آن باید قطعی برق در سال ۹۸ به صفر برسد و به شرکت‌های برق تابعه دستور داد که با اعمال سیاست‌هایی قطعی برق را به صفر برسانند.

 اسدی افزود: این طرح با توجه به راه‌اندازی مرحله اول نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی دالاهو، مدیریت صحیح مصرف برق ادارات و کاهش مصرف مشترکان برق در استان با موفقیت ۱۰۰ درصدی انجام شد و در تابستان امسال که دمای هوا نسبت به سال گذشته بیشتر بود، قطعی برق نداشتیم.  وی در ادامه میزان تولید برق استان کرمانشاه را هزار و ۹۵۰ مگاوات اعلام کرد که این میزان ۲ برابر برق مصرفی استان است که در زمان اوج آن به ۸۳۰ مگاوات رسید. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور در ادامه از همکاری مردم استان در کاهش و مدیریت مصرف برق تشکر کرد و گفت: هرجا خواستیم موفقیت به دست بیاوریم با همکاری و همراهی مردم به دست آمده است.


صادرات برق به عراق 

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روزانه ۶۵۰ مگاوات برق از شرکت منطقه‌ای غرب از 5 خط انتقال برق که 4 خط آن در استان کرمانشاه و یک خط آن در استان کردستان است به کشور عراق و اقلیم کردستان صادر می‌شود.  وی صادرات برق به کشور عراق را جزو راهبرد‌های کشور دانست و گفت: این یکی از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی است که در تولید برق در دنیا رتبه ۱۴ و در خاورمیانه رتبه اول را دارد. ‌

این خبر را به اشتراک بگذارید