• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 3 اسفند 1396
کد مطلب : 7576
+
-

شهر در رسانه‌ها

مقاومت شبکه رانتی مقابل شهردار

روزنامه «اعتماد» در یادداشتی که به قلم محمدمهدی تندگویان، عضو سابق شورای شهر تهران منتشر کرده، درباره دلایل انتشار شایعه استعفای شهردار نوشته: «وقتی یک جناح ١٤ سال مدیریت شهر تهران را در اختیار داشته است به‌طور طبیعی نمی‌خواهد به راحتی قدرت را واگذار کند.

از طرف دیگر یک شبکه پیمانکاری رانتی در شهر تهران وجود دارد که سال‌هاست بابت اجرای طرح‌های شهری در مناقصه‌هایی غیرشفاف رقم‌های کلان دریافت کرده است. مواردی از این قبیل موجب شده این شبکه رانتی در برابر تغییرات مقاومت کند.»

 

تهران 15 هزار کودک کار دارد

روزنامه «آرمان» درباره افزایش تعداد کودکان زباله‌گرد در کلانشهرهای کشور با شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران گفت‌وگو کرده است؛ به گفته امانی، هم‌اکنون 15‌هزار کودک کار و خیابان در کلانشهر تهران به‌دلیل فقر، روزانه با مشکلات متعدد مواجهند.

 

تهران، قربانی توسعه ناپایدار

روزنامه «قانون» در یادداشتی نوشته که میراث تاریخی و محیط‌زیست تهران، قربانی توسعه ناپایدار شده است. این نوشته به ناپدید شدن هزاران هکتار باغ و صدها خانه تاریخی در پایتخت طی چند دهه گذشته اشاره کرده و می‌نویسد: «نتیجه این اشتباه مدیران، تبدیل تهران به شهری خودرو‌محور است که شهروندان آن در غبار ناکارآمدی مسئولان فراموش شده‌اند.»

 

چالش تاکسی آنلاین

روزنامه «قدس» از چالش‌های مسافربرهای آنلاین گزارش داده و نوشته که «جاده کسب و کار تاکسی‌های سنتی باریک می‌شود.» این گزارش، موضوع امنیت و نقض حریم خصوصی مسافران، دشواری در دسترسی به تاکسی‌های آنلاین و افزایش نرخ آنها در روزهای بارانی و برفی، پایین بودن کیفیت تاکسی‌های اینترنتی و نقش آنها درآلودگی هوا و نیز فعالیت تحت نظر سازمان تاکسیرانی را ازجمله چالش‌های شرکت‌های هوشمند حمل‌ونقل شهری برشمرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید