• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 3 اسفند 1396
کد مطلب : 7575
+
-

روحانی: اهانت به پلیس تحمل نمی‌شود

وزیر کشور: حوادث خیابان پاسداران را به جریان دراویش منتسب نمی‌دانیم

روحانی: اهانت به پلیس تحمل نمی‌شود

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در واکنش به آشوب‌های دوشنبه شب خیابان پاسداران که منجر به شهادت 3پلیس و 2بسیجی شده بود گفت: رفتارهای خشونت‌آمیز از طرف هر گروهی را به‌شدت محکوم  می‌کنیم و برخوردهای خشونت‌آمیز و اهانت به پلیس را که حافظ نظم و امنیت جامعه است به‌هیچ‌وجه تحمل نمی‌کنیم. عصر روز دوشنبه تجمعی از سوی د

راویش گنابادی در خیابان گلستان هفتم صورت گرفت که در این تجمع یکی از افراد حاضر در میان جمعیت دراویش گنابادی، با راندن اتوبوس به میان جمعیت پلیس، 3نفر را به شهادت رساند. در ادامه این اغتشاشات، شخص دیگری با خودروی سمند یک بسیجی را زیر گرفت و بسیجی دیگری با ضربات سلاح سرد به شهادت رسید.

تلاش نیروی انتظامی و پلیس برای متفرق کردن آشوبگران و بازگرداندن آرامش به زندگی اهالی آن منطقه تا ساعت 4بامداد روز سه‌شنبه به طول انجامید. سردار مهدی منتظرالمهدی از دستگیری 300نفر در این ناآرامی‌ها خبر داد. در جلسه دیروز هیأت وزیران، وزرای کشور و اطلاعات گزارشی از حوادث روزهای اخیر و اغتشاشاتی که منجر به شهادت تعدادی از اعضای نیروهای انتظامی و بسیج شد، ارائه دادند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ضمن احترام به همه عقاید و افکار و پذیرش تنوع‌های فکری و فرهنگی اعلام کرد رفتارهای خشونت‌آمیز از طرف هر گروهی به‌شدت محکوم است. رئیس‌جمهور در ادامه دستگاه‌های مسئول را با هدف تقویت انسجام و یکپارچگی ملی و افزایش وحدت و همگرایی، به بررسی و کندوکاو در ریشه‌های شکل‌گیری اینگونه حوادث مأمور کرد.

روحانی روز گذشته در تماس تلفنی با سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، شهادت تعدادی از مأموران فداکار و خدوم نیروی انتظامی در اغتشاشات و حوادث روزهای اخیر را تسلیت گفت.

 

اغتشاشگران حاضر به مذاکره نشدند

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور گفت: دولت، دستگاه‌های امنیتی و نظامی، بسیج و سپاه به هیچ وجه در برابر خشونت طلبی، افراطی‌گری و قانون‌شکنی، مراعات کسی را نخواهند کرد و از قوه قضاییه انتظار است با تمام مسببین این حادثه برخورد قانونی و سریع انجام دهد.

به گزارش سایت وزارت کشور، وی تصریح کرد: افرادی که به‌دنبال قانون‌شکنی هستند، مدارا، خویشتن‌داری و هوشمندی نیروی انتظامی در حوادث اخیر را تعبیر به انفعال نکنند زیرا با تمام برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده بود تلاش شد با مذاکره، با صحبت و گفت‌وگو موضوع حل شود اما متأسفانه به‌دنبال رعایت شئون قانون و همکاری با نیروی انتظامی افرادی که اغتشاشگر بودند و اقدام به فعالیت‌های غیرقانونی و خشونت‌طلبی کردند به‌هیچ‌وجه حاضر به مذاکره و رعایت قانون نشدند.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود بیان کرد: مسائل و موضوعات رخ داده را نباید به یک جریان بزرگ اجتماعی تحت عنوان دراویش عمومیت داد، به هر حال در هر کدام از اقشار و گروه‌ها افرادی هستند که به جای اینکه به قانون متوسل شوند اقدامات خود را در فرای قانون می‌بینند اما این به‌معنای عمومیت دادن به این مسئله نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید