• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75714
+
-

2کارزار برای مونسان

گزارش
2کارزار برای مونسان


محمد باریکانی/ خبرنگار
کارزار نه و آری به مونسان برای پست وزارت میراث‌فرهنگی از هفته گذشته آغاز به‌کار کرده است. این کارزار نخست با طراحی نظرسنجی‌هایی از بخش‌های تخصصی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز شد و حالا به تشکل‌های سه‌گانه این حوزه سرایت کرده است. کارزار نه و آری به مونسان درست مانند همان چیزی است که در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره رأی اعتماد به مونسان جریان دارد.

نخستین کارزار تشکل‌ها زمانی شکل گرفت که 44 تشکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان اصفهان اقدام به انتشار بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان اصفهان در مجلس کردند تا این نمایندگان را به دادن رأی اعتماد در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس به علی‌اصغر مونسان، سرپرست کنونی وزارت میراث‌فرهنگی ترغیب کنند. این اقدام در شرایطی صورت گرفته است که قرار است نتیجه نظرسنجی‌ها درخصوص گزینه‌ پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای وزارت میراث‌فرهنگی روز یکشنبه منتشر شود تا مشخص شود نگاه فعالان بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به گزینه وزارت میراث‌فرهنگی چگونه است؟

حمایت رسانه‌ای از علی‌اصغر مونسان به‌عنوان گزینه پیشنهادی به مجلس برای وزارت میراث‌فرهنگی از صبح دیروز و زمانی آغاز شد که خبرگزاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با چند نفر از نمایندگان مجلس حمایت آنها از علی‌اصغر مونسان را اعلام کرد. هم‌اکنون نیز سایت وزارت میراث‌فرهنگی مرجع اصلی اعلام حمایت از علی‌اصغر مونسان است. همزمان با آغاز جریان رسانه‌ای به نفع علی‌اصغر مونسان اما 44تشکل سه‌گانه در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهر اصفهان اعلام حمایت خود را از گزینه پیشنهادی برای وزارت میراث‌فرهنگی منتشر کردند.

در نامه آنها خطاب به نمایندگان اصفهان در مجلس آمده است: «امضا‌کنندگان این بیانیه به‌عنوان مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، ضمن حمایت قاطع از جناب آقای دکتر مونسان به‌عنوان وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از نمایندگان فهیم و دلسوز استان نیز تقاضا داریم، در جهت حمایت این 3 حوزه مهم به‌ویژه در نیمه دوم دوران مدیریت دولت دوازدهم، ضمن رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی و استفاده از فرصت باقیمانده دولت، زمینه مناسبی برای شکل‌گیری بنیان‌های وزارت تازه‌تاسیس، براساس تجربیات مدیری که فرصت و تجربه شناخت نقاط قوت و ضعف، همچنین ظرفیت‌ها و چالش‌های سازمانی این حوزه را داشته است، فراهم آورند.»

پس از انتشار این بیانیه برخی فعالان میراث فرهنگی در اصفهان، در توییتر و شبکه‌های اجتماعی برای انتشار چنین بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان اصفهان در مجلس انتقاد کردند.

مهدی جعفری‌نوگورانی از فعالان میراث‌فرهنگی و از مسئولان تشکل‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در توییت خود مدعی شد: «با تشکل‌ها تماس می‌گیرند که از مونسان حمایت می‌کنید؟ اگر بگویی نه، می‌گویند اسمتون در لیست نباشد یعنی حمایت نکردید.» همزمان با انتشار بیانیه 44تشکل اصفهانی، کمپین جمع‌آوری امضا خطاب به تمامی نمایندگان مجلس شکل گرفت. در این نامه خطاب به نمایندگان مجلس آمده است: «به‌عنوان کارشناسان و حامیان حوزه میراث‌فرهنگی از شما عزیزان تقاضامندیم که گوهر یکدانه میراث‌فرهنگی کشورمان را به‌دست اهلش بسپارید.»

کارزارهای آری و نه به علی‌اصغر مونسان در ماجرای رأی اعتماد تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد یافت و مجلس در نهایت مشخص خواهد کرد که سکان وزارتخانه تازه تاسیس به‌دست چه‌کسی سپرده خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید