• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75646
+
-

یک یزدانی آمد، یک یزدانی می‌رود؟

کادر فنی کشتی آزاد تصمیم گرفت در فاصله 15روز مانده به شروع مسابقات جهانی با برگزاری مسابقه انتخابی نفر برتر وزن 65کیلوگرم را انتخاب کند. دیدار بین امیرمحمد یزدانی و پیمان بیابانی در حالی برگزار شد که یزدانی در مسابقه انتخابی تیم ملی با نتیجه 6بر یک از بیابانی شکست خورده بود ولی با همان یک شکست موفق شده بود نفر نخست انتخابی شود. دیدار سرنوشت‌ساز یزدانی و بیابانی با قانون 2پیروزی از 3 مسابقه برگزار شد و یزدانی توانست در 2 کشتی اول و دوم کار را تمام کند.
با تصمیم کادر فنی مسابقه انتخابی بدون حضور تماشاگر و در خانه کشتی شماره یک(عبدالله موحد) برگزار شد. یزدانی و بیابانی پیش از این دیدار 2 بار با یکدیگر مبارزه کرده بودند که سهم هر کدام یک پیروزی بود. علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی برای دیدن این مبارزه به خانه کشتی آمده بود و در کنار خبرنگاران مسابقه را تماشا می‌کرد.در همان ابتدای کشتی اول، بیابانی 3امتیاز پیش افتاد ولی یزدانی با یورش‌های پیاپی‌ توانست 3امتیاز عقب افتاده را جبران کند. در ادامه هم با 2 خاک و یک بارانداز جمع امتیازاتش را به 9 رساند و در نخستین کشتی با قاطعیت پیروز شد. در کشتی دوم یزدانی با خیال راحت‌تری پا به میدان گذاشت و خیلی زود 4 امتیاز پیش افتاد. بیابانی با زحمت توانست 2 امتیاز را جبران کند اما در یک زیرگیری با فن لنگ یزدانی مواجه شد و 4امتیاز دیگر از دست داد. در ادامه بیابانی با خارج کردن پای حریفش یک امتیاز دیگر کسب کرد و کشتی در نهایت با نتیجه 8بر 3 به پایان رسید. 
به این ترتیب تکلیف وزن 65کیلوگرم هم مشخص شد ولی به‌نظر می‌رسد کادر فنی قصد دارد 2 تغییر را در اوزان 97و 125کیلوگرم اعمال کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که رضا یزدانی و پرویز هادی به‌دلیل مصدومیت شرایط خوبی ندارند و احتمال اینکه مسابقات جهانی را از دست بدهند وجود دارد. مسابقات جهانی کشتی از 23تا 31شهریور‌ماه در نورسلطان قزاقستان برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید