• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75630
+
-

محور انار 0 مهریز بهسازی می‌شود

در استان یزد
محور انار 0 مهریز بهسازی می‌شود

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یزد از آغاز عملیات بهسازی محور انار ـ مهریز در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، «محمد رستگاری» اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح بهسازی و روکش آسفالت محور انار ـ مهریز در محدوده 20 کیلومتری منتهی به مهریز به زودی آغاز می‌شود.
وی بیان کرد: کیفیت سرویس‌دهی شبکه جاده‌ای استان از سمت جنوب کشور و استان کرمان در حوزه استحفاظی یزد مناسب است و تنها در ۲۰ کیلومتری منتهی به شهرستان مهریز، وضعیت روسازی نامطلوب است.

رستگاری عنوان کرد: برای رفع این مشکل نیز با برنامه‌ریزی انجام شده،‌ بهسازی اساسی این محدوده در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قرار گرفته و پس از انجام تشریفات مناقصه، قرارداد مذکور با عددی بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در حال انعقاد است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یادآور شد: بر اساس برنامه‌‌ریزی انجام شده و با توجه به دشواری کار بهسازی در محور کریدوری شمال به جنوب کشور، پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان سال ۱۳۹۹ بهسازی محور مذکور به پایان برسد و محدوده موردنظر به صورت کامل قابل بهره‌برداری باشد.

رستگاری خاطرنشان کرد: به منظور کاهش هزینه‌های اجرایی نیز قرار است هدایت ترافیک در حین اجرای طرح، با استفاده از یک خط عبور انجام شود که با این روش، محور انار ـ یزد در محدوده یاد شده، به صورت مقطعی و در قطعات کوچک‌تر و در مدت زمان‌های کوتاه‌تری قابل بهره‌برداری خواهد بود.
محور انار ـ مهریز، دو استان یزد و کرمان را به یکدیگر متصل می‌کند و از محورهای پرتردد و البته پرحادثه استان یزد به شمار می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید