• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75634
+
-

سندی برای ارتقای وضعیت زنان

از میان خبرها
سندی برای ارتقای وضعیت زنان

استاندار یزد در آیین رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده گفت: با اجرای این سند از این پس از موازی‌کاری‌ها و تکرار بسیاری از امور در استان جلوگیری می‌شود و فعالیت‌ها در یک مسیر قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، «محمدعلی طالبی» افزود: برنامه‌های زیادی در استان توسط دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود و برخی از برنامه‌ها نیز به صورت آزمایشی در سطح ملی اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، نقشه راه خانواده است، همگرایی و همراهی متولیان موضوع خانواده را تحکیم و از پراکنده‌کاری جلوگیری می‌کند.

طالبی با قدردانی از مجموعه اداره کل بانوان و خانواده استانداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در برگزاری این مراسم، تاکید کرد: این مراسم‌ها نقش مهمی در معرفی تقید و تعهد خانواده‌های یزدی نسبت به سنت‌های حسنه چه از لحاظ مذهبی و چه ملی و بومی دارد.
وی ادامه داد: همین نگاه باعث شده برنامه‌های مرتبط با خانواده در استان اجرا شود، نهادهای مرکزی کمال همکاری را با مجموعه استان داشته باشند و اعتماد بیشتری را در سازمان‌های مرکزی پیدا کرده‌ایم.

استاندار یزد اظهار کرد: البته کار اساسی به عهده مردم و خانواده‌ها و سازمان‌های غیردولتی است، امیدواریم همه همراهی کنند تا موضوع خانواده به عنوان تحول بنیادین در کشور در قالب یک طرح آزمایشی اجرا شود؛ همچنان‌که برخی از این برنامه‌ها در حال انجام است.
مدیر کل بانوان و خانواده استانداری یزد نیز گفت: تاب‌آوری و تحمل سختی‌ها موضوعی است که در صدر برنامه‌های این اداره کل قرار دارد و در حال اجرای برنامه‌هایی هستیم که تاب‌آوری و تحمل جامعه و به‌ویژه خانواده را در برابر هجمه‌ها بالا ببریم.

«فاطمه دانش‌یزدی» افرود: خانواده و رسانه‌ها در این ارتباط نقش مهمی دارند تا در جامعه فرهنگ‌سازی و با رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده از موازی‌کاری امور جلوگیری شود. وی ادامه داد: این سند در 7 محور و به صورت نقشه محوری خواهد بود و یکی از اسناد بالادستی در محور خانواده است که تمام سیاست‌ها و برنامه‌های خانواده را برای دستگاه‌های اجرایی و خانواده و رسانه‌ها مشخص و معلوم کرده است.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد اظهار کرد: برای اولین بار لوگوی خانواده تهیه و رونمایی شد و برنامه‌های زیادی در این حوزه در حال اجراست که عمدتا با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد مرتبط با خانواده و زنان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید