• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75629
+
-

یزد «حسینیه جهان» شد

در آیین اختتامیه هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی که پنجشنبه‌شب در حسینیه شهدای امیرچخماق یزد برگزار شد، از تابلو «یزد، حسینیه جهان» رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، با توجه به این‌که شهر یزد، ۲ سال پیش در فهرست میراث‌ جهانی به ثبت رسید و همچنین عنوان حسینیه ایران را دارد، امسال در اختتامیه این اجلاس عنوان «یزد، حسینیه ایران» به «یزد، حسینیه جهان» تغییر یافت.
در یزد، بسته به ظرفیت هر محله‌ای در هر ۱۰۰ متر‌ مربع یک حسینیه وجود دارد، به نحوی که بیش از ۵۰۰ حسینیه در این استان احداث شده و سال‌های سال است که همگان آن را حسینیه ایران می‌شناسند. همچنین در این آیین از تمبر یادبود اجلاس رونمایی شد.


۳۵ پیرغلام برگزیده ملی و بین‌المللی تجلیل شدند 

۳۵ پیرغلام و خادمان حسینی برگزیده ملی و بین‌المللی هفدهمین اجلاس پیرغلامان در حسینیه شهدای امیرچخماق یزد معرفی و تجلیل شدند.
از این تعداد پیرغلام حسینی که متوسط سن آنها ۸۳ سال است، بر اساس ۱۲ شرط از جمله سن بالای ۷۵سال، حفظ بیش از ۲ هزار بیت شعر و تالیف و پژوهش در زمینه فرهنگ عاشورا تجلیل شد.
 هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی صبح روز چهارشنبه ششم شهریورماه سال‌جاری در سالن همایش‌های میبد با حضور ۸۰۰ پیرغلام حسینی از سراسر کشور و ۴۵ پیرغلام بین‌المللی از ۲۵ کشور آغاز و ۲ روز ادامه داشت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید