• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75626
+
-

خسارت سالانه ۲۰ میلیارد تومان به اتوبوسرانی اصفهان

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: روزانه حدود ۲۰ درصد از شهروندان از خدمات ارزان‌قیمت اتوبوسرانی استفاده می‌کنند، اما کرایه خود را پرداخت نمی‌کنند و باعث خسارت سالانه حدود ۲۰ میلیارد تومانی به این ناوگان می‌شوند.
«علیرضا صلواتی» در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: با رقم ۲۰ میلیارد تومانی که اتوبوسرانی سالانه به دلیل کوتاهی برخی از شهروندان متضرر می‌شود، می‌تواند اعتبار لازم برای خریداری ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را تأمین کند.

وی افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی موجود، امسال هزینه نگهداری یک دستگاه اتوبوس تا 5 برابر و قیمت بعضی قطعات تا ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته است.
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: کوتاهی شهروندان اصفهانی در استفاده از کارت‌های الکترونیکی حمل‌و‌نقل تاثیری در کم و زیاد شدن حقوق رانندگان اتوبوس ندارد و حقوق آنها ثابت است، اما این موضوع حق‌الناس به شمار می‌آید. وی تاکید کرد: تا سال۱۴۰۰ باید عمر ناوگان به 5 سال کاهش یابد که از این برنامه عقب هستیم و امیدواریم بتوانیم از طریق اوراق مشارکت و تسهیلات دولت و مشارکت بخش خصوصی این هدف را جامه عمل بپوشانیم. صلواتی ادامه داد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ضمن این‌که جنبه حفاظت زیست‌محیطی دارد، جذابیت هم برای شهروندان دارد تا از حمل‌و‌نقل عمومی بیشتر استفاده کنند.

وی گفت: در صدد هستیم امسال ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را نوسازی و حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نو خریداری کنیم؛ البته سالیانه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس باید به شهر اصفهان اضافه شود تا سن ناوگان کاهش پیدا کند.
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان این‌که تاکنون نیمی از اتوبوس‌های شهر اصفهان کارت معاینه فنی دریافت کرده‌اند، گفت: با توجه به عمر 5/8 تا ۹ سال ناوگان اتوبوسرانی و همچنین وجود حدود ۶۰۰ اتوبوس فرسوده، انجام معاینه فنی آنها اقدامی دشوار و البته پرهزینه است که با همت مدیران شهری در حال انجام است.

این خبر را به اشتراک بگذارید