• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75603
+
-

حمایت شهرداری ارومیه از گوجه‌فرنگی‌کاران

کشاورزی
حمایت شهرداری ارومیه از گوجه‌فرنگی‌کاران


شهردار ارومیه از ممنوعیت ورود گوجه‌فرنگی وارداتی به میدان میوه و تره‌بار مرکز آذربایجان غربی خبر داد. به گزارش باریش‌نیوز، بازار گوجه‌فرنگی تولید آذربایجان غربی که یکی از مرغوب‌ترین‌ها در نوع خود در کشور است، اکنون به لطف دلالان و سودجویان فرصت‌طلب به جای این‌که کام کشاورز را شیرین کند، به کام سودجویان شده است. 

به اذعان مسئولان، برخی‌ حاضرند گوجه‌فرنگی را با قیمت‌های بالاتر از استان‌های مجاور تهیه کنند در حالی‌ که پایین‌ترین قیمت را برای این محصول در داخل استان پیشنهاد می‌دهند. این مساله باعث شده است بسیاری از کشاورزان و کارشناسان حوزه کشاورزی خواهان ممنوعیت ورود گوجه‌فرنگی به استان شوند. این خواسته اکنون از سوی شهرداری ارومیه محقق شده است و مسئولان این سازمان از ممنوعیت ورود گوجه‌فرنگی خارج از استان به میدان میوه و تره‌بار ارومیه خبر می‌دهند.  
شهردار ارومیه در این باره اظهار کرد: از اواسط هفته گذشته، با هدف رونق اقتصادی و پیشگیری از متضرر شدن کشاورزان، هیچ‌‌گونه محصول گوجه‌فرنگی از خارج استان آذربایجان غربی اجازه ورود به میدان میوه و تره‌بار ارومیه را ندارد.

«محمد حضرت‌پور» گفت: امسال تصمیم داریم قیمت گوجه‌فرنگی کاهش نیابد و حداقل قیمت آن در میدان از سوی بارفروشان از 1500 تومان پایین‌تر نباشد و این یک توافق است. وی با اشاره به اشخاصی که در جاده‌ها محصول گوجه‌فرنگی را خرید و فروش می‌کنند، گفت: برخی افراد که گوجه‌فرنگی را با قیمت پایین‌تر از کشاورزان می‌خرند و آن را برای سود بیشتر در اختیار کارخانه‌داران می‌گذارند، باعث متضرر شدن کشاورزان به‌ویژه کشاورزان جوانی می‌شوند که تمام دارایی خود را برای کشت گوجه‌فرنگی هزینه کرده‌اند.

باید تمهیداتی برای این مساله اندیشیده شود تا با فروش مستقیم محصولات از سوی کشاورزان به کارخانه‌ها، شاهد چنین مشکلاتی نباشیم. حضرت‌پور تاکید کرد: هدف ما صادرات گوجه‌فرنگی است و برای جلوگیری از ضرر دیدن کشاورزان باید قیمت این محصول از 1500 تومان کمتر نباشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید