• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75554
+
-

چاه آب تَنگه سُنگُر کشار وارد مدار شد

 فرماندار بندر خمیر گفت: طرح آبرسانی به  مجتمع کشار بندر خمیر با سرمایه‌گذاری افزون بر 5/5 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که 5۹۵۰ نفر از ساکنان این مجتمع از آب مناسب این شهرستان بهره‌مند خواهند شد. 

به گزارش ایرنا، فرماندار خمیر پیش از این نیز در نشستی با مدیران آب و فاضلاب روستایی هرمزگان مشکلات آبی منطقه کشار را مطرح کرد و گفت: طرح تامین آب شرب این منطقه یکی از مطالبات جدی ساکنان روستاهای این منطقه در سال‌های گذشته بوده، که با پیگیری‌های انجام‌شده چاه آب تنگ سنگر در هفته دولت وارد مدار شده است. 

«میرهاشم خواستار» در حاشیه افتتاح طرح منطقه کشار افزود: همچنین با بهره‌برداری از این چاه، بخشی زیادی از مشکلات آب روستاهای مجتمع کشار از جمله تهلو و انگوران مرتفع خواهد شد. 

وی بیان کرد: این طرح شامل بازسازی و تجهیز چاه تنگه سنگر، بازسازی 5/5کیلومتر خط انتقال و نصب ترانس و تابلوبرق است. 

فرماندار بندر خمیر اظهار کرد: همچنین در این روز دبیرستان ۶ کلاسه سیدالشهدای کشار با ۷۰۷ متر‌ مربع زیربنا و مساحت 3 هزار متر‌ مربع با هزینه ۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. 

خواستار گفت: دبستان دکتر شریعتی آرابی نیز در 5 کلاس درس با زیربنای ۱۶۹ متر‌ مربع در مساحت ۲۵۰۰ متر‌ مربع با هزینه‌ای بیش از 5 میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز به بهره‌برداری رسید. 

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲ دبستان ۶ کلاسه نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در روستای کشار در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد. 
فرماندار بندرخمیر گفت: افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای دریخا شامل زمین چمن مصنوعی و سکوی تماشاچی افتتاح شد که با هزینه‌ای افزون بر ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ساخته شده است. 

در طول هفته دولت ۳۲ طرح مختلف عمرانی با اعتباری افزون بر ۲۰۲ میلیارد ریال در شهرستان بندرخمیر به بهره‌برداری خواهد رسید. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید