• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75548
+
-

بازگشت رونق به روستاهای سیستان و بلوچستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شد که از این میزان تاکنون ۵۰۹ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است و روند تخصیص همچنان ادامه دارد. 

به گزارش ایسنا «مهرداد جهاندیده» افزود: از ابتدای شروع طرح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از سال گذشته تاکنون تسهیلات اشتغال روستایی به 7۸۵۹ طرح اشتغال در استان پرداخت شده که برای ۱۲ هزار و ۴۴۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه گفت: 4 بانک توسعه تعاون، پست‌بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان هستند. 

وی بیان کرد: در زمینه نظارت بر پرداخت این تسهیلات نیز با وجود پراکندگی روستاها و وسعت استان رتبه سوم طرح‌های نظارت‌شده در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت. 
جهاندیده اظهار کرد: این تسهیلات در هر روستا با توجه به مزیت‌های نسبی موجود به متقاضیان پرداخت می‌شود. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: هم‌اکنون 2۲۶۰ تعاونی فعال با عضویت بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان در حال فعالیت است که در بخش‌های مختلف کشاورزی صنعتی بنا به نیاز روز فعالیت می‌کنند. 

وی افزود: در 5 ماهه امسال نیز ۳۷ تعاونی جدید با ۷۶۰ هزار نفر عضو و اشتغال ۷۷۸ نفر تشکیل شده است. 

جهاندیده تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در این زمینه موضوع نظارت است که در سال گذشته ۲۱۳ مورد نظارت از سطح تعاونی‌های استان انجام شده است. 

وی با اشاره به این‌که عرصه تعاون عرصه مهمی برای مشارکت و حضور مردم در حوزه‌های مختلف است گفت: در هفته تعاون جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر را خواهیم داشت که ۱۴ تعاونی برتر استان مشخص شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید