• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75547
+
-

‌بازار صنایع دستی یاسوج پنج‌شنبه‌ها برپا می‌شود

پنج‌شنبه‌بازار صنایع دستی یاسوج با حضور معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و تعدادی از هنرمندان صنایع دستی این استان افتتاح شد.

 به گزارش ایرنا، «جعفر گوهرگانی» در حاشیه این آیین گفت: پنج‌شنبه‌بازار شهر یاسوج زمینه‌ساز اشتغال‌زایی و درآمدزایی مطلوب برای هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. 

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این مرز و بوم از سوی دولت به‌جد در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه تسهیلات مطلوبی برای راه‌اندازی کسب و کار به آنها ارائه می‌شود. گوهرگانی بیان کرد: پنج‌شنبه‌بازار یاسوج می‌تواند هنر جوانان این استان را در حوزه صنایع دستی در سطح ملی به مردم معرفی کند.

  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اهداف اصلی از برپایی این پنج‌شنبه‌بازار در شهر یاسوج از جمله ایجاد اشتغال، افزایش تولید، معرفی تولیدات گوناگون هنرمندان صنایع دستی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد است. 

«محمود باقری» افزود: همچنین این پنج‌شنبه‌بازار می‌تواند زمینه فروش تولیدات صنایع دستی هنرمندان را فراهم کند، زیرا بسیاری از فروشندگان این بازار هنرمندانی هستند که از تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی استفاده کرده‌اند.  وی عنوان کرد: این بازار، پنج‌شنبه هر هفته در یاسوج، خیابان گلستان ۱۰ برای عرضه تولیدات صنایع دستی برپا می‌شود. سالانه ۲۱۸ هزار متر‌ مربع انواع صنایع دست‌باف در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود. بیشترین دست‌بافته‌ها در شهرستان‌های دنا و گچساران تولید می‌شود. 

جاجیم‌بافی، سفره‌بافی، نمدمالی، نی چیت‌بافی، مشته‌بافی، رندبافی، گچمه‌بافی، ریسندگی، سوزن‌دوزی، سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه‌چادربافی از مهم‌ترین دست‌بافته‌های هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید