• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75542
+
-

راه‌اندازی واحد رفع سد معبر در بستان‌آباد

شهردار بستان‌آباد: با راه‌اندازی واحد سد معبر در شهرداری بستان‌آباد با پدیده رو به گسترش ایجاد سد معبر برخورد می‌شود

گپ روز
راه‌اندازی واحد رفع سد معبر در بستان‌آباد

اشرف شفیعی | تبریز – خبرنگار:


مشکلات شهری که در سال‌های اخیر فقط در مرکز آذربایجان شرقی قابل مشاهده بود، اکنون در شهرهای دیگر استان عیان شده است. در کنار مشکلاتی مانند کمبود پارکینگ و ترافیک شهری‌، مشکل سد معبر از سوی اصناف هم در برخی شهرها به‌ویژه شهرهایی که محل عبور گردشگران هستند، موجب افزایش مشکلات شهرنشینی شده است.

سد معبر در بستان‌آباد چند سالی است به شدت در حال گسترش بوده ولی برخوردی با آن صورت نمی‌گیرد. اما اولین بانوی شهردار بستان‌آباد که پیش از این معاون یکی از مناطق شهری تبریز بوده با تجربه مدیریت در تبریز این بار قصد جمع‌آوری سد معبر در بستان‌آباد را دارد. «شیفته بدرآذر» در گفت‌و‌گو با همشهری در این زمینه بیشتر توضیح می‌دهد. 

در هفته‌های اخیر برخوردهایی با سدمعبرکنندگان در شهر صورت گرفته است. چرا این برخوردها پیش از این وجود نداشت؟ 

قبل از این واحد سد معبر و جلوگیری از دست‌فروشی در شهرداری بستان‌آباد وجود نداشت و برخوردها به صورت مقطعی صورت می‌گرفت؛ اما در حال حاضر این واحد به صورت مستقل شکل گرفته و با سدمعبرکنندگان برخورد می‌شود. 

آیا انتظار ندارید با توجه به ریشه‌دار بودن سد معبر از سوی مغازه‌داران و دست‌فروشان برخورد با این مشکل تنش‌زا باشد؟ 

طبق ماده 55 قانون شهرداری‌ها هرگونه سد معبر در شهر که مخل زندگی شهروندان باشد، ممنوع است. بر این اساس با سد معبرکنندگان 3 مرحله برخورد صورت می‌گیرد. در مرحله اول تذکر شفاهی و کتبی  داده می‌شود، در مرحله بعد جرائمی در نظر گرفته شده و در نهایت برخورد و جمع‌آوری صورت می‌گیرد. البته هیچ برخورد توهین‌آمیزی با این افراد نخواهد شد و به کارکنان این واحد آموزش‌های لازم برای برخورد صحیح داده شده است. همچنین از افراد با تجربه و دارای صلاحیت در این واحد استفاده می‌شود تا بتوانیم به تدریج مشکلات سد معبر را در بستان‌آباد رفع کنیم.  

این خبر را به اشتراک بگذارید