• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75535
+
-

تقویت زیرساخت‌های ارتباطی دشتستان

فناوری
تقویت زیرساخت‌های ارتباطی دشتستان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: با افتتاح 2 سایت تلفن همراه، زیرساخت‌های ارتباطی در منطقه گردشگری دشتستان تقویت شد. 

به گزارش مهر، «علی سملیان» در حاشیه افتتاح طرح‌های ارتباطی استان بوشهر اظهار کرد: ایجاد پوشش تلفن همراه در 5 روستای گردشگری استان با اجرای 2 سایت تلفن همراه به بهره‌برداری رسید.  

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد 2 سایت در روستاهای خیرک و بن سنا علاوه بر ایجاد پوشش تلفن همراه در این 2 روستا 3 روستای شکرک، سنا و بیدو از منطقه پشت‌کوه دشتستان تحت پوشش نسل دوم و سوم تلفن همراه قرار گرفته‌اند. مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با بیان این‌که روستاهای هدف گردشگری استان در قالب طرح ملی ۲۰۲۲ از اهداف توسعه حوزه ارتباطات هستند گفت: با پیگیری جدی این اداره کل و اپراتورها تاکنون بسیاری از آنها تحت پوشش قرار گرفته است. 

سملیان افزود: این پروژه‌ها با تصویب وزیر ارتباطات در سفر ایشان به استان بوشهر مشمول طرح خدمات اجباری روستایی قرار گرفتند و هر کدام با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند. 

وی با اشاره به این‌که در این طرح تا سال ۲۰۲۲، ۲۴ روستا و 2 منطقه عشایرنشین به منطقه گردشگری تبدیل می‌شوند گفت: در هر روستا ۱۰ تا ۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی ایجاد می‌شود و گردشگران زیادی از سراسر کشور به این مناطق می‌آیند. امید است با راه‌اندازی زیرساخت‌های ارتباطی علاوه بر رونق اقتصادی و افزایش درآمد، زمینه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به دیگر مناطق ایجاد شود و جمعیت مهاجر شهری به روستای محل زندگی خود برگردند. 

مدیر کل ارتباطات استات بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر دارای بزرگ‌ترین صنایع گاز و نفت کشور است و بندرهای بسیاری دارد. هم‌اکنون در کنار این ظرفیت‌ها رونق صنعت گردشگری در دست اجرا است و این استان توانسته در سال‌های اخیر جزء 3 رتبه برتر کشوری در حوزه گردشگری باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید