• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75497
+
-

ده‌ها برنامه برای صادرات مازندران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران از تهیه برنامه ۲۰۰ صفحه‌ای برای توسعه صادرات استان خبر داد.به گزارش مهر «عبدالله مهاجر» در جلسه توسعه صادرات استان با بیان این‌که باید برای حل مشکلات صادرات، دولت و بخش خصوصی در کنار هم قرار بگیرند، اظهارکرد: جایگاه مازندران با توجه به تنوع محصولات در وضعیت حوبی از نظر صادرات قرار ندارد.وی بر لزوم برنامه‌‌ریزی برای توسعه صادرات در استان تاکید کرد و گفت: سال گذشته برنامه ۲۰۰ صفحه‌ای برای توسعه صادرات در استان تهیه و تنظیم شد. مهاجر با اشاره به این‌که در برنامه ششم توسعه میزان صادرات استان باید به 3 میلیارد دلار برسد خواستار ارائه راهکارهایی برای رسیدن به این اهداف شد.رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: صادر‌کننده برای کسب سود خود نیاز به صادرات دارد و باید موانع پیش رو را برداشت و هر دستگاهی باید به وظیفه خود عمل کند.

وی با بیان این‌که کالاهای استان از طریق دیگر استان‌ها صادر می‌شود، خواستار شناسایی گره‌های صادراتی در استان شد.«حسینعلی قوانلو» رئیس سازمان صمت مازندران نیز گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و محورهای وزارت صمت، توسعه صادرات به‌ویژه به ۱۵ کشور همسایه است.وی افزود: حجم واردات از کشورهای همسایه بیش از هزار میلیارد دلار است که سهم ایران از این میزان کمتر از یک درصد است.
قوانلو خواهان شناسایی جایگاه صادرات مازندران شد و گفت: برای نیل به جایگاه اصلی خود باید تلاش کنیم. تولید ناخالص ملی و ثروت استان در سال گذشته، ۴۷ هزار میلیارد تومان بود که حدود ۳.۴ درصد از سهم ملی است.این مسئول میزان صادرات استان در سال گذشته را ۴۴ میلیارد دلار بیان کرد و افزود: به نسبت سهم تولید ناخالص ملی باید صادرات را توسعه دهیم و اگر 4/3 درصد صادرات کشور در استان محقق شود، میزان صادرات استان باید به 5/1 میلیارد تومان  برسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید