• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 7 شهریور 1398
کد مطلب : 75473
+
-

جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود

7 روز رقابت نفس‌گیرِ گیمرها

7 روز رقابت نفس‌گیرِ گیمرها

 محاسبه، سرعت عمل، مبارزه و گل. این اتفاق در فضای مجازی هم که رخ بدهد بازهم لذت خاص  و طرفداران ویژ‌ه‌ی خودش را دارد.  در مانتیورها غرق می‌شویم و رقابتی از نوع دیگر را تجربه می‌کنیم. این روزها جام قهرمانان بازی‌های ویدیوئی ایران در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دایر است و بازیکنان  از شنبه 2 شهریور رقابت خود را در رشته‌های مختلف آغازکرده‌اند؛ رقابتی که تا فردا، جمعه 8 شهریور ادامه دارد. 
این روزها، سالن‌‌های مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری پر است  از هیاهو و هیجان جمعیت دوستدار بازی‌های رایانه‌ای.یکی از بازی‌های پرطرفدار، فیفا19 است.  این بازی ویدئویی که در آن مسابقات فوتبال شبیه‌سازی شده است، خیلی طرفدار دارد.  در این نسخه از بازی، از موتور گرافیکی فراست‌بایت‌۳ استفاده شده و لیگ قهرمانان اروپا هم به بازی اضافه شده‌است. در کنار بازی فیفا19، به علاقه‌مندانِ بازی پِس19هم باید اشاره کرد که کم‌شمار نیستند. 
 جام قهرمانان بازی‌های ویدیوئی ایران، فرصت رقابت‌ بازیکنانِ بازی‌های رایانه‌ای را در رشته‌های  فیفا19،  پِس19، سی. اس، دوتا2، کلاش رویال، پسرخوانده، کوییز‌آف‌کینگز و مغزینه را فراهم کرده است. 
در این دوره‌از مسابقات، علاوه بر جوایز نفیسی که به قهرمانان هر رشته اهدا می‌شود، قرار است قهرمان رشته‌ی دوتا2 به‌عنوان نماینده‌ی ایران به مسابقات جهانی اعزام شود.
 حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای با حدود 28میلیون نفر مخاطب در ایران و 2میلیارد  و 300 میلیون هوادار در سراسر دنیا به صنعت-رسانه‌‌ای محبوب تبدیل شده  است. تولیدات رسانه‌ای این صنعت بسیاری از رکوردهای فروش را جابه‌جا کرده و بیش‌ترین رشد بازار را در مقایسه با سایر صنایعِ رسانه‌ای ثبت کرده است. 
فعالیت تعداد زیادی از تیم‌ها یا شرکت‌های بازی‌سازی کوچک و تولید بازی‌های موبایلی ایرانیِ پرطرفدار و پردرآمد، نویدبخشِ ظهور صنعتی جوان و پویا در اکوسیستم نوآوری کشور است. پتانسیل‌ این صنعت در حوزه‌ی اشتغال‌ و صادرات می‌تواند آن را به یکی از مسیرهای جایگزین درآمدهای نفتی تبدیل و به تقویت اقتصاد غیرنفتی کمک کند. 
از نگاه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای،  جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی، مهم‌ترین مسابقات بازی‌های ویدیویی ایران به‌شمار می‌آید و پیش از این، دور مقدماتی این رقابت‌ها در ۹ شهر بزرگ کشورمان، یعنی اهواز، شیراز، یزد، زاهدان، قم، مشهد، اصفهان، بوشهر و تبریز به انجام رسیده و نفرات برگزیده به مرحله‌ی نهایی مسابقات در تهران راه پیدا  کردند. در مرحله‌ی پایانی مسابقه‌ها،  خانواده‌ها ی بازیکنان و همه‌ی علاقه‌مندان گیم، فرصت پیدا کردند برای تماشای این مسابقات، به مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروند. فرصتی که امروز و فردا نیز هم‌چنان فراهم است.
 برگزار کنندگان این مسابقات، به فکر علاقه‌مندانی هم بوده‌اند که امکان حضور در محل مسابقات را ندارند، این دسته می‌توانند از طریق صفحه‌ی رسمی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آپارات مسابقات را دنبال کنند. این هم آدرس صفحه: aparat.com/ircg 

این خبر را به اشتراک بگذارید