• چهار شنبه 26 دی 1403
  • الأرْبِعَاء 15 رجب 1446
  • 2025 Jan 15
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74819
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/G1O7
+
-

رفع مشکلات زیست‌محیطی خط ریلی رشت-انزلی

راه آهن
رفع مشکلات زیست‌محیطی خط ریلی رشت-انزلی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: مشکلات زیست‌محیطی ایجاد شده در ۴ کیلومتر از پروژه خط ریلی رشت به انزلی در حال برطرف شدن است. به گزارش تسنیم «علی ‌اوسط اکبری‌مقدم» با اشاره به تقسیم شدن خط ریلی رشت به انزلی در ایستگاه پیربازار به 2 شاخه مجزا اظهار کرد: طبق برنامه پس از تملک زمین‌ها یکی از این شاخه‌ها باید به بندر کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی متصل شود و شاخه دیگر آن به بندر انزلی اتصال پیدا کند.وی طول خط ریلی رشت به انزلی را 41 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 5 قطعه از راه‌آهن گیلان در خط ریلی قزوین به رشت وجود دارد که به بهره‌برداری کامل رسید. ادامه مسیر این پروژه از ایستگاه فلکده رشت تا بندر انزلی نیز در قالب قطعات 6، 7 و 8 تقسیم‌بندی شده است.

این مسئول طول قطعه 6 خط ریلی رشت به انزلی را 17 کیلومتر اعلام کرد و در مورد روند اجرای آن توسط پیمانکار مربوطه گفت: این قطعه از ایستگاه فلکده رشت آغاز و تا حوزه پیربازار ادامه دارد که اکنون با پیشرفت فیزیکی حدود 40 درصدی و تملک اراضی 90 درصدی در حال اجراست.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان این‌که طول قطعه 7 خط ریلی رشت به انزلی 20 کیلومتر است، افزود: این قطعه از تقاطع پیربازار به سمت ضیابر آغاز می‌شود و تا ایستگاه پیربازار ادامه دارد که در این مکان به 2 شاخه مجزا برای اتصال به بندر کاسپین در محدوده منطقه آزاد و بندر انزلی تقسیم‌بندی می‌شود.اکبری‌مقدم با تاکید بر این‌که هیچ مشکل و مانعی در اجرای خط ریلی که از ایستگاه پیربازار تا بندر کاسپین ادامه می‌یابد وجود ندارد تصریح کرد: قطعه دوم از راه‌آهن رشت به انزلی در حال حاضر دارای پیشرفت 10 درصدی است و حدود 10 کیلومتر از زمین‌هایی که در مسیر پروژه قرار دارد هم تملک شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید