• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74724
+
-

کافه مجلس

  تا فساد کفن نشود، این وطن، وطن نشود
مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در مجلس در نطق میان دستور دیروز مجلس با ارجاع به نخستین نطق خود در مجلس دهم گفت: گفته بودم که تا فساد در کشور کفن نشود این وطن، وطن نشود. مردم فکر می‌کنند همه دست‌اندرکاران در هر 3 قوه دستشان به فساد آلوده است. به گزارش ایسنا، کواکبیان افزود: از آقای رئیسی تشکر می‌کنم و امیدوارم اقدامات ایشان جنبه ظاهری، جانبداری و جناح‌گرایی نداشته باشد. فساد فساد است، اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد، حتی نماینده مجلس اگر خارج از وظایف نمایندگی‌اش تخلف کند باید به آن رسیدگی شود.

  همه نمایندگان مجلس بسیجی شدند
بسیج قوه مقننه برای نمایندگان کارت بسیج صادر کرد. به گزارش ایسنا، در حاشیه جلسه علنی روز گذشته، مرکز بسیج قوه مقننه در راستای مشارکت و همدلی و هماهنگی همه نمایندگان و کارکنان در فعالیت‌های جمعی بسیج، کارت فعال بسیج را برای ۲۹۰ نماینده مجلس صادر کرد. هفته گذشته فرم عضویت در بسیج قوه مقننه بین نمایندگان توزیع شده بود.

  کنایه به رئیس‌جمهور از مجلس
علیرضا سلیمی در جلسه علنی یکشنبه مجلس با استناد به مرکز آمار گفت: میانگین تورم ۴۲.۵ درصد اعلام شده است. چند روز گذشته گوشت دوباره گران شد، چرا با اعصاب مردم بازی می‌کنید؟ به گزارش ایسنا، نماینده مردم محلات در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: شما که از پشت شیشه ماشین نظرسنجی می‌کنید، نظر مردم درباره گرانی، تورم، رکود، تعطیلی پی‌درپی کارخانه‌ها و اشتغال چیست؟ 

  دفاع از حقوق مجردها
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در جلسه علنی در نطق میان‌دستور گفت: یکی از پدیده‌های جهانشمول که باید مورد توجه قرار گیرد، شکستن تابوی عیب‌جویی از تجرد و تفرد و زندگی مستقل اختیار کردن برای زنان و دختران ایرانی است؛ چرا که زندگی میلیون‌ها دختر مجرد ایرانی در آستانه تجرد قطعی قرار دارد. این قطعیت را فرهنگ عملی جامعه قبول کرده است؛ ولی فرهنگ نظری هنوز از این بلای عظیم انتقام می‌گیرد. به گزارش ایسنا، علی جلیلی‌شیشوانی با اشاره به آمار افراد مجرد تأکید کرد:‌ ما قانونگذاران برای افراد مجرد هنوز جان‌پناه قانونی فراهم نکرده‌ایم. علاوه بر این نظارتی بر زندگی میلیون‌ها دختر مجرد نداشته‌ایم. وی افزود: این قشر میلیونی نشکفته پرپر می‌شوند و ما نمایندگان در پی تصویب قوانین غیرضروری هستیم. تفکرات فرهنگی ما نمایندگان قائم بر ذهن است درصورتی که تجردگرایان در پارک‌ها و میادین شهر با فرهنگ عملی زندگی می‌کنند.

  قتل شیرمحمدعلی وزیر را به مجلس کشاند
در پایان جلسه علنی مجلس سوال ملی علی‌مطهری، الیاس حضرتی ومصطفی کواکبیان نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از وزیر دادگستری درخصوص علت مرگ علیرضا شیرمحمدعلی زندانی سیاسی در زندان فشافویه اعلام وصول شد.(ایسنا)

  تذکر یک نماینده درباره رانت در واگذاری شرکت هواپیمایی
سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان خطاب به رئیس جمهور و وزیر نفت بیان کرد: موضوع قیر کشور را دچار مشکل کرده است، اکثر معابر استان‌ها و شهرستان‌ها حوزه انتخابیه زیرسازی شده ولی قیر برای آسفالت وجود ندارد، این راه ها اصلی است و مردم روی گرد و خاک تردد می کنند. به گزارش ایسنا، وی در تذکری به وزیر اقتصاد بیان کرد: بارها به شما در خصوص رانت و مشکلات سازمان خصوصی سازی تذکر داده بودم و از شما سوال داشتم که توجه نکردید تا قوه‌قضاییه به موضوع ورود و رئیس سازمان را بازداشت کرد، اکنون به شما در ارتباط با رانت واگذاری هواپیمای ایران ایرتور در وزارتخانه تذکر می‌دهم و می خواهم با جدیت ورود کنید.

  طرح نمایندگان برای حقوقدانان شورای نگهبان
جمعی از نمایندگان مجلس پس از آنکه در جریان انتخاب عضو حقوقدان شورای نگهبان در تیر ماه گذشته، یکی از حقوقدان‌های معرفی شده انصراف داد به فکر طراحی طرحی افتادند که امکان انصراف را دشوار کرده و درعین حال شرایط سخت‌گیرانه‌تری درباره تعداد کاندیداهای معرفی شده تعیین کنند. به‌گزارش فارس، 41نماینده این طرح را امضا کرده اند. در این طرح آمده است:  پس از معرفی حقوقدانان به مجلس شورای اسلامی انصراف آنان ممنوع است و در صورتی که بنا به دلایل موجه، انصراف فردی ضرورت پیدا کند، انصراف باید با اطلاع و هماهنگی رئیس قوه قضاییه باشد و رئیس قوه قضاییه موظف است حداقل 3 روز پیش از جلسه اخذ رای فرد دیگری را به جای او به مجلس معرفی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید