• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74708
+
-

دومین حکم قصاص برای پزشک تبریزی


پزشک مشهور تبریزی که با نقض حکم قصاصش در دیوان‌عالی کشور امید تازه‌ای برای نجات از مجازات پیدا کرده بود در دومین دور از محاکمه در دادگاه بار دیگر به قصاص محکوم شد. 
۱۷مهر‌ماه سال۹۵، 5 عضو خانواده یک پزشک تبریزی ازجمله همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگش دچار تنگی نفس شدند و همسر و مادربزرگ این پزشک، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند که همزمان با مرگ 2نفر از اعضای خانواده این پزشک و مسمومیت سایر اعضای خانواده‌، تحقیقات ویژه جنایی برای رمزگشایی از این پرونده جنجالی آغاز شد و پس از مدتی با بازداشت این پزشک به اتهام قتل همسر و مادربزرگش، پرونده وارد فاز جدیدی شد. هرچند این پزشک مشهور مدعی بود که در مرگ اعضای خانواده‌اش نقشی ندارد اما در نهایت پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد. قضات شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان‌شرقی در 4جلسه به این پرونده رسیدگی کردند و در نهایت ۲۹اسفند‌ سال۹۶، رأی پرونده که قصاص متهم بود صادر شد. این پایان کار نبود؛ چراکه با اعتراض متهم و وکیل مدافعش به رأی دادگاه پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد اما قضات دیوان رأی دادگاه را به‌دلیل نقص در تحقیقات نقض کردند و پرونده بار دیگر به دادگاه ارسال شد.
در دومین دور از رسیدگی به این پرونده قضات دادگاه با تشکیل 2جلسه به پرونده رسیدگی کردند اما در نهایت باز هم پزشک مشهور را گناهکار تشخیص داده و به قصاص محکوم کردند. بابک بابازاده، وکیل مدافع پزشک تبریزی درباره این حکم به ایسنا گفت: پس از نقض رأی پرونده از سوی دیوان عالی کشور و ارجاع پرونده موکلم به شعبه صادر‌کننده رأی بدوی -شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی- و برگزاری 2جلسه دادگاه در این شعبه، دادگاه نسبت به درخواست اولیای دم همسر موکلم، حکم قصاص و نسبت به درخواست پرداخت دیه از سوی اولیای دم مادربزرگ موکلم، حکم به پرداخت دیه داده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید