• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74668
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


فقط به میل توجه می‌کنند نه به حیف
محمدرضاباهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به بازداشت‌های اخیر در زمینه مبارزه با فساد، اظهار کرد: مبارزه با فساد و رانت‌خواری جزو اصول اساسی کشور است. در ادبیات اقتصاد سیاسی کشور هم حیف داریم و هم میل ولی جریانات سیاسی به میل‌ها توجه می‌کنند، به حیف‌ها توجه نمی‌کنند. مثلا سالی ۱۰۰میلیارد دلار انرژی را بی‌ربط مصرف می‌کنیم که تبدیل به رفاه، ثروت و توسعه نمی‌شود. رئیس سازمان خصوصی‌سازی را می‌گیرند بعد می‌روند سراغ اینکه ببینند چه شده است، این در حالی است که دولت دوازدهم اراده کرده که بانک‌ها بنگاهداری نکنند.  

بهزاد نبوی: من ضد ‌همه انقلاب‌ها شدم
بهزاد نبوی در گفت‌وگویی با خبرآنلاین با تأکید بر اینکه بعد از زندان به جوانان توضیح داده است که خوشبختانه انقلاب ما بهتر از انقلاب‌های دیگر بود گفت: امروز در دنیا چه‌کسی دنبال انقلاب است جز داعش؟! حتی القاعده هم مقداری از این تفکر عقب‌نشینی کرده است. اپوزیسیون جمهوری اسلامی هم دیگر دنبال انقلاب به آن معنا نیست. اگر تظاهراتی مثل تجمع دی‌ماه۹۶ هم شکل می‌گیرد، شاید از باب «تغاری بشکند، ماستی بریزد» باشد. بنابراین امروز در دنیا کسی به‌دنبال انقلاب نیست.  وی گفته است: این حرف من از کجا شروع شد؟ از زندان دوم؛ یعنی زندان جمهوری اسلامی که بیرون آمدم، جوان‌ها به دیدنم می‌آمدند. من به آنها نکاتی می‌گفتم، که برای شما هم بیان می‌کنم. به آنها می‌گفتم: «ببینید! من همان کسی هستم که می‌گویید چریک پیر، که البته نه پیر بودنش را قبول دارم نه چریک بودنش را! (خنده) من با آن مشخصات هم‌اکنون ضد‌انقلاب شده‌ام، ضد‌ تمام انقلاب‌ها، نه انقلاب اسلامی؛ از انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب روسیه و انقلاب چین گرفته تا انقلاب ویتنام، کوبا، الجزایر و «بیداری اسلامی» یا «بهار غربی» و...؛ من ضد‌تمام اینها شدم.»

 صدای دولت کمتر شنیده شد
سخنگوی دولت در مراسمی که به‌مناسبت هفته دولت در ساختمان کوثر مجموعه ریاست‌جمهوری برگزار شد، با ابراز خوشحالی از طرح انتقادات مختلف درباره دولت، گفت: دولت تدبیر و امید در میانه میدان جنگ ایستاده است و شرایط را تحمل می‌کند و نمی‌خواهد که کام جامعه تلخ شود. بر همین اساس نیز همه تلخی‌ها را به جان خود می‌خرد تا کام جامعه شیرین باشد. به گزارش ایسنا، علی ربیعی همچنین با تأکید بر لزوم پیروی از روش و منش شهدا، اظهار کرد: امسال هفته دولت برای دولتمردان تدبیر و امید پرمعناتر از 6سال قبل است؛ چرا‌که دولت طی سال اخیر صدایش کمتر شنیده شد و شاید ایستاد و فضایی را که در آن نقد شود، تثبیت کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید