• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74653
+
-

ابطال و تعلیق 143 پروانه استاندارد

مدیرکل استاندارد استان یزد با اشاره به ابطال و تعلیق 143 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در استان طی چهار ماهه اول امسال، شرایط نابسامان اقتصادی را از عمده علل آن بیان کرد.

به گزارش ایسنا، «محمدحسین ماجدی اردکانی» در این‌باره افزود: در راستای شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و لزوم پایش مهلت و تاریخ اعتبار پروانه‌های صادره، تمدید تعداد 228 پروانه پس از انقضای اعتبار قانونی آنها 3 ساله تمدید شد.

وی ادامه داد: طی همین مدت 45 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر شده و 9 مورد صدور مجوز استاندارد را نیز در گزارش عملکرد حوزه نظارت اداره کل استاندارد استان شاهد هستیم.

این مسئول تصریح کرد: در چهار ماهه اول امسال 140 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل و 3 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری هم تعلیق شد که پس از احراز شرایط قانونی و برآورده کردن انتظارات اداره کل استاندارد استان از یک مورد تشویقی و 6 مورد اجباری رفع تعلیق صورت گرفت.

دبیر کارگروه استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان گفت: براساس اعلام برخی از صاحبان صنایع، شرایط نابسامان اقتصادی اعم از تورم و رکود، کمبود مواد اولیه مناسب و استاندارد، نوسان قیمت‌ها و بدحسابی برخی از خریداران کالاها و خدمات از جمله دلایلی است که ابطال و تعلیق پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی را به دنبال دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های خوب مسئولان در سال رونق تولید دیگر شاهد ابطال و تعلیق نباشیم. ماجدی اردکانی در پایان ارائه گزارش عملکرد حوزه نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل، گفت: طی این مدت 927 واحد تولیدی نمونه‌برداری صورت گرفت که براساس آزمون‌های انجام شده روی کالاها 721 مورد مطابق با استاندارد مربوطه بود و 90 مورد هم مغایرت مشاهده شده که تذکرهای لازم به متصدیان امر ابلاغ شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید