• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74632
+
-

بهر‌ه‌برداری از بوستان دوبرار بجنورد

خبرخوان
بهر‌ه‌برداری از بوستان دوبرار بجنورد

همزمان با هفته دولت، بوستان دوبرار بجنورد که به بام این شهر مشهور است، با حضور استاندار خراسان شمالی افتتاح شد. به گزارش ایرنا، استاندار خراسان شمالی در این آیین با بیان این‌که شهرداری، ارگانی وسیع و گسترده است و با تاکید بر این‌که انجام کارها به هم‌افزایی نیاز دارد گفت: ثمره همراهی و هم‌افزایی، نصیب مردم می‌شود و برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم، استانداری در کنار مردم است. «محمدعلی شجاعی» اظهار کرد: امید است شهرداری در کنار شورای اسلامی شهر، با آرامش کارها را پیش ببرد. وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افتتاح بوستان دوبرار در مرکز استان گفت: توسعه بوستان‌ها در شهر، نیاز شهروندان است. 

سرپرست شهرداری بجنورد هم در این باره بیان کرد: بوستان دوبرار، ۹۴ هکتار وسعت دارد و تاکنون برای مرحله نخست آن، ۹۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.  «محمدمهدی خاکشور» اظهار کرد: تاکنون برای اجرای راه دسترسی و آسفالت خیابان‌ها ۳۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال، تامین روشنایی بیش از ۲۴ میلیارد ریال، ایجاد آبشار و آب‌نما بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است. وی گفت: ایجاد ۴۰ سکو و ۳۲ آلاچیق، سرویس بهداشتی به صورت پراکنده در نقاط مختلف از دیگر اقدامات انجام شده در این بوستان است. تلاش می‌کنیم تا نخستین گود کشتی بجنورد را هم تکمیل کنیم.وی بیان کرد: تکمیل این گود کشتی از برنامه‌ها و اولویت‌های شهرداری است و برای آن ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. 

سرپرست شهرداری بجنورد گفت: قطر این گود ۵۰ متر است و در مجموع ۲ هزار متر مربع مساحت و گنجایش 4 هزار نفر را دارد. بوستان دوبرار بجنورد که در منطقه‌ای بکر در حال آماده‌سازی است، به رقیبی برای بوستان‌های نمونه ملی باباامان و بش قارداش تبدیل می‌شود. بوستان جنگلی دوبرار در ضلع جنوب غربی بجنورد قرار دارد و به عنوان بام شهر بجنورد، 2 وجهه شهری را پیش روی بیننده قرار می‌دهد؛ از یک سو منظر پرهیاهوی شهری و در ضلع دیگر (جنوبی) که رو به بیابان است، سکوت مطلق را با خود دارد. این بوستان با توجه به موقعیت مناسب و منحصربه‌فرد در مجاورت کنارگذر جنوبی این شهر، در آینده نزدیک با استقبال مردم و نیز مسافران عبوری از این خطه رو‌به‌رو خواهد شد.  

 

این خبر را به اشتراک بگذارید