• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74568
+
-

سامانه هوشمند متکدیان راه‌اندازی می‌شود

سرپرست اداره امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری کرج گفت: اجرای طرح سامانه هوشمند متکدیان در کرج پیگیری می‌شود تا به نظام آماری از متکدیان بر اساس پهنه‌بندی شهری دست یابیم.
به گزارش فارس، «سید علیرضا موسوی» از تشکیل ستاد ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرستان کرج خبر داد و گفت: برخی دستگاه‌ها مانند دادستانی، نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری، کمیته امداد امام خمینی(ره) و... به عنوان اعضای این ستاد، برای تسریع در امر ساماندهی و رفع این معضل در حوزه آسیب اجتماعی، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
وی افزود: طرح سامانه هوشمند متکدیان توسط شهرداری آغاز شده و از شهروندان، سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های عضو ستاد درخواست می‌شود در امر شناسایی و ساماندهی این طرح با شهرداری کرج همکاری‌های لازم را داشته باشند.
به گفته وی، در فاز اول طرح پس از جمع‌آوری متکدیان و اجرای طرح غربالگری، افراد به دستگاه‌های مرتبط معرفی و از این طریق ساماندهی می‌شوند که در صورت تکرار امر تکدیگری، پیگیری امور آنها از طریق مقام قضایی صورت خواهد گرفت؛ موفقیت در اجرای این طرح نیازمند همراهی شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد است تا بتوانیم شهر را از انحرافات اجتماعی در قالب تکدیگری و معتادان متجاهر ایمن کنیم.
موسوی با بیان این‌که در گام بعدی سعی می‌کنیم افراد پس از توانمندسازی و داشتن حرفه‌ای مناسب به جامعه بازگردند، اذعان کرد: مافیای باند تکدیگری با استفاده ابزاری از کودکان کار و خیابانی موجب تحریک عواطف انسانی در شهر می‌شود، لذا از دستگاه‌های عضو ستاد درخواست می‌شود تا در امر ساماندهی به صورت جدی به وظیفه خود عمل کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید